On-Site Services: maatwerk voor een hoge beschikbaarheid

(Advertorial)Steeds meer bedrijven vertrouwen het technische onderhoud van hun sterk geautomatiseerde magazijnen geheel of gedeeltelijk toe aan intralogistieke specialisten. Om supply chain managers te helpen elke nacht (en vooral tijdens het piekseizoen) rustig te slapen, biedt TGW een reeks on-site technische diensten aan. De On-Site Services van TGW omvatten: ramp-up services, onderhouds- en ondersteunende diensten en technische reiniging.

Vanaf het begin rekening houden met de technische exploitatie
TGW adviseert bedrijven om al bij de aankoopbeslissing, dus lang voordat een fulfilmentcentrum live gaat, na te denken over de technische operatie en on-site diensten. “Als onze experts al tijdens de bouw ter plaatse zijn, kunnen ze hun ervaring delen en deelnemen aan het nemen van belangrijke beslissingen, zoals de plaatsing van platforms en de opslag van reserveonderdelen”, zegt Georg Katzlinger-Söllradl, directeur Global Lifetime Services bij TGW. Dit kan honderden uren besparen tijdens de exploitatie. “Lange afstanden of een slechte bereikbaarheid zijn grote tekortkomingen tijdens onderhoudswerkzaamheden of in geval van een storing.”
 
Andere voordelen zijn de expertise die TGW-medewerkers in de loop der jaren hebben opgedaan, evenals het wereldwijde netwerk waarop ze kunnen terugvallen. Voor de technische controle van een systeem zijn aanzienlijk minder externe medewerkers nodig dan eigen medewerkers. Dat betekent dat de kostenefficiëntie ook bij outsourcingprojecten hoger is. Bovendien biedt TGW een prijsgarantie van maximaal tien jaar en is daarmee een voorloper in de branche.
 
Ramp-Up Service
Een van de meest gevraagde diensten is de Ramp-Up Service. De TGW-technici werken samen met zowel het projectteam als de TGW Lifetime Services-organisatie en verzorgen de training van de medewerkers van de klant.
 
Ook na de ramp-up-fase rekenen veel bedrijven op een uitgebreide service en laten zoveel mogelijk risico’s over aan de fabrikant over. TGW neemt door middel van uitgebreide zorgeloze pakketten niet alleen de verantwoordelijkheid voor het operationele onderhoud van het systeem op zich, maar ook voor alle onderhouds-, reparatie- en inspectietaken. Bovendien verbeteren technici de werking en houden ze de total cost of ownership (TCO) in de gaten.
 
Computerised Maintenance Management System
Een ervaren team on-site in één kant van de medaille, de andere is moderne IT-tools. TGW gebruikt state-of-the-art software voor zowel Remote Services als On-Site Services. On-Site Maintenance Services maakt bijvoorbeeld gebruik van het Computerized Maintenance Management System (CMMS), een software die zorgt voor een consistente efficiëntie. Deze tool omvat de voorspelling, planning en evaluatie van alle onderhoudstaken.
 
Naast permanente diensten die tot 365 dagen per jaar beschikbaar zijn, kunnen ook tijdelijke diensten worden geregeld. Om knelpunten en tekorten tijdens het piekseizoen of op koopjesdagen te voorkomen, biedt TGW zogenaamde Peak Support aan. In de aanloop naar promotionele activiteiten kunnen experts verschillende aspecten aanpassen. Enerzijds kunnen extra monteurs worden ingezet, anderzijds kunnen routineonderhoudswerkzaamheden worden vervroegd. Met een termijn van enkele weken tevoren is het ook mogelijk om kleine wijzigingen in de materiaalstroom door te voeren en de doorstroom te verhogen. Een voorbeeld hiervan is het toevoegen van een extra werkstation voor het lossen van pakketten van het transportsysteem.
 
Meer informatie
https://www.tgw-group.com/en/news/press-releases/2022/on-site-services-made-to-measure-for-high-availability

Recente nieuwsberichten

Eutraco bouwt geautomatiseerd hoogbouwmagazijn in Roeselare

Eerder deze maand (mei 2024) werd op het bedrijventerrein Krommebeekpark in Roeselare de eerste kolom van het geautomatiseerde hoogbouwmagazijn van Eutraco gehesen. Deze investering van 50 miljoen vertegenwoordigt volgens de logistiek dienstverlener een belangrijke stap in de expansie van het bedrijf. Het nieuwe magazijn komt er op een terrein van 3,5 hectare. Het hoogbouwgedeelte beslaat een oppervlakte van 12.000m², het geautomatiseerde palletmagazijn biedt ruimte voor liefst 39.000 pallets. Daarnaast is er 5.000m² conventioneel magazijn voorzien, waarin 6.000 pallets terechtkunnen.

Geodis zet AutoStore van Dematic in voor Nexter

Transport- en logistiek dienstverlener Geodis heeft een door Dematic geïnstalleerd AutoStore-systeem in gebruik genomen. Dematic installeerde een standalone systeem voor Geodis’ klant Nexter, die deel uitmaakt van de KNDS Group. Die organisatie is een van de grootste Europese fabrikanten van militaire landsystemen, met vestigingen in Duitsland en Frankrijk. De AutoStore-oplossing is geïnstalleerd in een volledig geautomatiseerd magazijn in Moulins, Frankrijk.

Siemens lanceert Industrial Copilot

De nieuwe Siemens Industrial Copilot is een generatieve AI-aangedreven assistent voor engineeringteams. De tool is geïntegreerd met de Total Integrated Automation (TIA) Portal, de werkomgeving van Siemens voor geïntegreerde engineering. De Siemens Industrial Copilot moet teams helpen sneller hulp voor hun problemen te vinden, en een betere basisvisualisatie en sneller codes voor PLC’s te genereren. Door repetitieve taken over te laten aan de AI-assistent, kan de workload aanzienlijk worden gereduceerd. Tegelijk kan de oplossing zorgen voor snellere ontwikkeltijden en de kwaliteit en productiviteit op langere termijn een boost geven.

Red Bull en Cabka gaan voor circulaire economie in logistiek

Red Bull, de bekende producent van energiedrankjes, en Cabka, aanbieder van herbruikbare transportverpakkingen gemaakt van gerecycled plastic, slaan de handen in elkaar om het transport van grondstoffen duurzamer te maken. Daarbij is een bijzondere rol weggelegd voor de BigBag S5 pallet. De BigBag S5 pallet, die Cabka speciaal heeft ontworpen, vormt volgens de partners een belangrijke stap in het optimaliseren van de efficiëntie en milieuvriendelijkheid van de gehele supply chain van Red Bull.

Transformeer Jouw Supply Chain: Ontgrendel de Kracht van EDI

(Advertorial) Ontgrendel de kracht van digitale transformatie in jouw supply chain met onze exclusieve whitepaper over Electronic Data Interchange (EDI) technologie. Ontdek de voordelen, belangrijke tools en eenvoudige implementatiestappen om voorop te blijven in de concurrentie. Download vandaag nog en optimaliseer je bedrijfsprocessen voor maximale efficiëntie en groei.

Pepperl+Fuchs introduceert UHF RFID-lezer voor transparantie in logistieke stroom

Pepperl+Fuchs, leverancier van RFID-systemen voor industriële toepassingen, breidt zijn RFID-portfolio uit met de nieuwe IUR-F800-V1D-4A* UHF-lezer. Het toestel moet volledige transparantie helpen creëren in de logistieke toepassingen die volgen op de productie.

Arvato neemt distributiecentrum van Avon in het VK over

Arvato breidt zijn aanwezigheid in het Verenigd Koninkrijk verder uit. De logistiek en e-commerce dienstverlener kocht de vestiging van cosmeticabedrijf Avon in Corby, op zo’n 50 kilometer van Birmingham, en nam daarbij het warehousing en transportmanagement over voor de activiteiten van Avon in het VK. Sinds oktober 2022 staat Arvato al in voor de logistieke afhandeling van Avons activiteiten in Italië.

Schneider Electric transformeert wereldwijde logistiek met Manhattan Unified Supply Chain

Na twaalf jaar met een WMS van Manhattan te werken, heeft Schneider Electric, leverancier van diensten op het vlak van energiebeheer en industriële automatisering, besloten te upgraden naar Manhattan Active Warehouse Management en dat uit te breiden met Manhattan Active Transportation Management. De beslissing maakt deel uit van een bedrijfsbrede transformatiestrategie en moet het wereldwijde distributie- en transportnetwerk van Schneider Electric een boost geven.

Yusen Logistics Benelux rondt overname van Parts Express af

Leverancier van logistieke oplossingen Yusen Logistics (Benelux) heeft de overname afgerond van Parts Express, een bedrijf gespecialiseerd in dag- en nachtdistributie van auto-onderdelen in de Benelux.

Toyota brengt overgenomen bedrijven onder in TALG

Toyota Industries Corporation (TICO) heeft Toyota Automated Logistics Group (TALG) in het leven geroepen om er zijn dochteronderneming Toyota L&F in onder te brengen. Ook Bastian Solutions en Vanderlande – de bedrijven die Toyota in 2017 overnam – en Viastore – overgenomen in 2022 – maken deel uit van TALG. Met die beslissing wil Toyota zijn aanwezigheid als toonaangevende speler in automatiseringsprojecten wereldwijd vergroten en tegelijkertijd profiteren van de synergieën tussen de dochterbedrijven.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.