BL_022018_LR

W W W . V A L U E C H A I N . B E 20 WAREHOUSING Hong Hang Thanh: “Een ander voordeel was dat we voor de communicatie dezelfde IT-interface konden gebruiken. Zo konden we nieuwe functies vooraf testen en uit- rollen in het bestaande edc, zodat we in het gdc met volledig functionele software van start konden gaan. We hebben ook medewerkers uit Singapore in Mannheim getraind en vanuit Mannheim hebben we ondersteuning geboden aan Singapore. Dat heeft ons zeker geholpen om snel en zonder leverproblemen op te starten.” Een verschil tussen het distributiecentrum in Singapore en dat in Duitsland is wel dat in Mannheim een Witron OnSite-team instaat voor het systeemonderhoud. “In Singapore zijn er veel gemakkelijker men- sen te vinden die dit soort gespecialiseerd werk kunnen uitvoeren. Hier hebben we er dan ook voor gekozen het onderhoud zelf te doen”, aldus Mehmet Hatiboglu. Positieve balans Pepperl+Fuchs is erg tevreden over de voor- lopige resultaten. “In dit magazijn kunnen we een hoge beschikbaarheidsgraad garan- deren en de verzamelcapaciteit ligt nu drie keer hoger dan bij de oude manier van ver- werken”, vertelt Hong Han Thanh. “Ook is het aantal pickfouten sterk verlaagd doordat de operatoren op de werkplekken tijdens het werken worden geleid door de aanwijzingen van het systeem. Verder verloopt het regis- tratieproces van binnenkomende 40-voet- containers veel vlotter dan vroeger. Binnen de drie uur zijn die volledig ingelezen, terwijl het vroeger bijna twee uur duurde voordat de laatste krat was ingelezen en opgeslagen. Verdere finetuning van de systemen moet de performantie op diverse vlakken nog ver- hogen. “Zo zullen de productielijnen in de toekomst de producten meteen plaatsen op de ladingdragers, die voorzien zijn van een duidelijk identificatienummer. Dat zal het ontvangstproces nog versnellen”, illustreert Hong Han Thanh. “In de toekomst willen we klanten ook meer realtime informatie geven over het verloop van hun orders, net zoals b2c-bedrijven dat doen. Ook willen we meer waardetoevoegende diensten bieden om onze service naar de klant te verhogen, bij- voorbeeld speciale verpakkingen op maat van de klant of het individueel samenstellen van complete sets.” Momenteel worden vanuit het gdc in Sin- gapore dagelijks per vliegtuig en wekelijks per schip eindproducten in bulkverpakkin- gen naar de distributiecentra in Europa en de VS verstuurd. Daarnaast belevert Pepper- l+Fuchs vanuit het gdc via koerierdiensten tot 1.000 bestellingen per dag rechtstreeks aan eindgebruikers in Azië. Klanten van Pepperl+Fuchs hebben directe toegang tot de bestelsystemen van het gdc, waardoor bestellingen doorgaans dezelfde dag nog verwerkt worden met behulp van het auto- matische systeem. “We kunnen gerust stel- len dat ons gdc een stevige basis vormt voor onze verdere uitbreiding in Zuidoost-Azië en nu al in grote mate bijdraagt tot de kwaliteit, snelheid en transparantie die we binnen onze toeleveringsketen willen bieden,” besluit Mehmet Hatiboglu. Thomas Woehrle Dankzij het nieuwe gdc kan Pepperl+Fuchs een hoge beschikbaarheidsgraad garanderen. Bovendien ligt de verzamelcapaciteit nu drie keer hoger dan bij de oude manier van verwerken.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNTU=