VCM_122019_LR

SUPPLY CHAIN MANAGEMENT SOFTWARE 29 V A L U E C H A I N M A N A G E M E N T - D E C E M B E R 2 0 1 9 plank voor groei met Microsoft Dynamics 365 ook omdat we met een dubbele navigatie werk- ten, waarbij we begonnen op voertuigniveau, dus met het ingeven van het model en het bouwjaar van de motorfiets, om vervolgens pas de artikel- categorie te selecteren. Dat die voertuignavigatie als het ware ingebakken zat in dat ERP-systeem van toen, gaf vooral problemen bij ons omdat dat pakket daar eigenlijk een beetje te traag voor was.” Daarbij kwam dat Technical Touch geen eigen webdesigner in huis had. Voor wijzigingen aan het design van zijn webshop moest het bedrijf dus altijd bij een externe partij aankloppen. Ook die ingrepen waren met anderen woorden tel- kens weer maatwerk. “Dat is een probleem dat we wel vaker vaststellen bij de al wat oudere ERP-pakketten die aan een webshop gekoppeld zijn”, zegt Sven Bries, coördinator sales & mar- keting bij SDE. “Beide zijn zo nauw met elkaar verweven – de term maatwerkintegratie is hier absoluut op zijn plaats – dat bedrijven helaas niet de flexibiliteit hebben om hun webshop snel even aan te passen of alle nodige data vlot in hun ERP-pakket te importeren.” Voluit voorMicrosoft Redenen te over, vond Technical Touch, om uit te kijken naar een ander webplatform voor de bouw van een nieuwewebshop. D. Claessens: “Alleen stootten we daarbij herhaal- delijk op het probleem dat we ons bestaande ERP-pakket niet konden connecteren met een ander e-commerceplatform, zoals Lightspeed of Magento. Dat heeft ons ertoe aangezet het bredere plaatje te bekijken en ineens ook ons ERP-pakket mee te vernieuwen. Daarbij voegde zich al gauw de overtuiging dat we het best voor één leverancier voor zowel ERP als e-commerce konden kiezen. En aangezien we allemaal met de courante Office-pakketten op Windows-pc’s werkten, was Microsoft een voor de hand lig- gende keuze. Als ook je ERP- en je e-commer- cesoftware op Microsoft-technologie gebaseerd zijn, pluk je daar alvast de integratievoordelen van.” Na een vergelijkendmarktonderzoek, waarbij ook andere ERP-leveranciers als Exact Online, Sage en SAP de revue passeerden, koos Technical Touch uiteindelijk voor Microsoft Dynamics NAV of, zoals het pakket vandaag heet, Microsoft Dyna- mics 365 Business Central. Daaraan koppelde het de webshopsoftware van de Nederlandse Microsoft-partner Sana Commerce, die direct en naadloosmet de ERP-software vanMicrosoft inte- greert. Zonder zorgende cloud in In één moeite door besloot Technical Touch ook naar Office 365 te migreren: de cloud in, met andere woorden. “Een logische stap,” aldus Diégo Claessens, “al was het maar omdat we intern nie- mand in dienst hebben die onze IT beheert. Had- den we vroeger een probleem met onze server, danmoestenwe ook altijd eerst een externe part- ner aanspreken om het probleem voor ons op te lossen. Dan kun je die server evengoed meteen bij zo’n partner zetten.” Vandaag huurt Technical Touch alle ICT-infrastruc- tuur en rekenkracht die het nodig heeft bij Clear- Media, een Proximus-dochter die gespecialiseerd Elk jaar komen er nieuwe modellen van motorfietsen – met de bijhorende onderdelen en accessoires – op de markt. Vroeger moesten Technical Touch die manueel in de webshop importeren, wat een bijzonder tijdrovende bezigheid was.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNTU=