BL_08092020_LR

Value Chain Management, Business Logistics en alle informatie op WWW.VALUECHAIN.BE vormt samen één informatiepakket voor het management van uw globale waardeketen. De magazines en online informatie zijn een productie van Media Access. VISIE IN DEZE EDITIE AUGUSTUS - SEPTEMBER 2020 AUGUSTUS -SEPTEMBER2020 WWW.VALUECHAIN.BE VERDER INDITNUMMER: DE IMPACT VAN CORONA OP DE SUPPLY CHAIN DRIEHOEK - HOE DAIKIN DE CORONACRISIS COUNTERT – WELKE LESSEN TREKKEN BEDRIJVENUITDEPANDEMIE?-OPNAAREENWEERBAREPOSTCOVID-19SUPPLYCHAIN - INDUSTRY4.0:CEGEKAZIETSLEUTELROLVOOR 5G -HOECOMBINEER JEE-COMMERCEMET FYSIEKEWINKELS? -DE JUISTE FULFILMENTSTRATEGIEVOORONLINEBOODSCHAPPEN - TELESCOOPBANDENALSSPIL INPROCESOPTIMALISERING -SCHNEIDERELECTRICZET INOPREALTIMESTATUSINFORMATIE SamenmetValueChainManagementen WWW.VALUECHAIN.BE vormtditmagazineéén infopakketvoorhetmanagementvanuwglobalewaardeketen. AFZENDER:KONINGALBERT I-LAAN162 I B8200BRUGGE I P9 16959 I ISSN1372-875X I 25 E JAARGANG I MAANDUITGAVE20EUR I AFGIFTEKANTOORANTWERPEN-X Professor Grefen (TU Eindhoven) pleit voor zoeken naar toegevoegde waarde Eerst het businessmodel, dan de technologiekeuze SUPPLY CHAIN MANAGEMENT 10 Hoe krijgen we service, cost en cash opnieuw in evenwicht? Bram De Smet schetst impact van de coronacrisis op de supply chain driehoek 14 Hoe Daikin de coronacrisis countert Impact van COVID-19 op supply chains in de praktijk 19 Een flexibele supply chain is er twee waard in crisistijd Welke lessen trekken bedrijven uit de pandemie? 23 Op naar een weerbare post COVID-19 supply chain Hoe bereiden we onze keten beter voor op onverwachte gebeurtenissen? DIGITALE TRANSFORMATIE 25 Digitale transformatie met focus op de klant Oriflame neemt Net Promoter Score mee in supply chain strategie 29 Bedrijven zoeken concrete toepassingen voor Industry 4.0 Cegeka ziet sleutelrol weggelegd voor 5G E-BUSINESS 32 Trends Business Information lanceert ProspectFinder Natch verhoogt gebruikersvriendelijkheid nieuwe prospectietool AUTO-ID 35 Met bTag Experience houdt passagier koffer in het vizier Brussels Airport zet RFID-oplossing voor opvolging van bagage in OMNICHANNELLOGISTIEK 36 Hoe combineer je e-commerce met fysieke winkels? Groenewout schetst belang van doordachte omnichannelstrategie 42 Wat is de juiste fulfilmentstrategie voor online boodschappen? De pro’s en contra’s van verschillende logistieke concepten HANDLING 40 Telescoopbanden als spil in procesoptimalisering ECO DTLO mechaniseert losactiviteiten voor UPS TRANSPORT MANAGEMENT SOFTWARE 46 Realtime statusinformatie voor verlader, 4PL en klant Schneider Electric implementeert Shippeo DISTRIBUTIE 48 De dag waarvan je wist dat hij zou komen Amsterdam bereidt zich voor op zero emissie stadslogistiek EERSTHETBUSINESS- MODEL, DANDE TECHNOLOGIEKEUZE PROFESSOR GREFEN (TU EIND- HOVEN) PLEIT VOOR ZOEKEN NAAR TOEGEVOEGDE WAARDE Een zelfrijdende auto vindt zijn weg in het verkeer, zonder brokken te maken. De driverless supply chain is op hetzelfde principe gestoeld: een geautomatiseer- de supply chain die zonder menselijke tussenkomst zijn doel bereikt. Alle techno- logische bouwstenen om zo’n driverless supply chain in de praktijk te brengen, zijn vandaag op de markt beschikbaar. Alleen ontbreekt het nog aan vertrouwen en aan de invulling van een aantal nieuwe rollen in het supply chain team… 6

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNTU=