BL_08092020_LR

I edereen wil invloed hebben op zijn eigen pad naar succes. We willen ergens goed in zijn en ons tevreden voelen als we ons werk goed hebben gedaan. En we willen het samen doen, met anderen met wie we onze overwinningen en nederlagen kunnen delen. Mensen hebben een doel nodig in hun leven, en daartoe behoren ervaringen op het werk. Een doel (purpose) hebben is zelfs enormbelangrijk: doelloosheid kan psy- chische gevolgen hebben. Een doel hebben, ergens gericht naartoe wer- ken en verbondenheid voelen, is een belangrijke vereiste voor een bevre- digend leven. Eerder onderzoek wijst uit dat maar 30% van de werknemers in Amerika zich betrokken voelt bij hun werk. Als we kijken naar werknemers in de meer dan 140 landen in de wereld, tuimelt dat aantal naar een schamele 13%. Veel werkgevers proberen hun werknemers nog steeds bij hun werk te betrekken door prestatiecijfers te plaatsen op mededelings- en scorebor- den, persoonlijke interacties te stimuleren en subjectieve beloningspro- gramma’s te promoten. Deze technieken zijn bewerkelijk en per definitie verouderd, ze hebben een beperkt effect op de betrokkenheid van het toenemend aantal werknemers dat in het digitale tijdperk is opgegroeid. Digital natives lopen warm voor andere zaken. En dus is een betere manier nodig. Medewerkersbetrokkenheid Het is zaak om aandacht te besteden aan wat de drijvende kracht achter mensen is met als doel om beter te begrijpen wat medewerkers tegen- woordig nodig hebben om succesvol en trots op hun werk te zijn. Daartoe zijn inmiddels tools en processen beschikbaar die aan deze eisen voldoen. Om het dagelijkse werk van bijvoorbeeld DC-medewerkers spannender, uitdagender en vooral ook leuker te maken, zijn gamificatietechnologieën the name of the game. In één gebruikersvriendelijke app zijn erkenning, prestaties, uitdagingen, feedback en beloningen geïntegreerd, Zo worden intrinsieke motivatie en tevredenheid gestimuleerd. Immers, zij werken met een app die net zo intuïtief en uitdagend is als de apps waarmee ze in hun persoonlijke leven als consument ook werken. Tevens ondersteunt het supervisors omdat coachen nu ook grotendeels is geautomatiseerd. Naast prestaties meten, nu met intuïtieve, consumentgerichte mobiele ervaringen, is Manhattan’s Active Labour Management ontworpen om medewerkers aan te moedigen, te begeleiden en te motiveren. Met behulp van gedragstheorie en gamificatietechnieken, die in hun normale taakwerkzaamheden zijn ingebouwd, worden productiviteit, efficiëntie en tevredenheid van individuele medewerkers en team aanzienlijk verbeterd. Betrokken personeel is 21% gemotiveerder, productiever en tevredener dan personeel dat niet betrokken is. Nieuwe ervaringen Labourmanagementmogelijkheden zijn nu gecombineerd met moderne, mobiele touchervaringen die de workflow van routinetaken voor picken, packen en slotting integreren en beschikken over ingebouwde gamifica- tietechnieken die medewerkers motiveren en helpen nieuwe persoonlijke prestaties te behalen. Manhattan Active Labour Management loopt hierin voorop: het is de aller- eerste verkrijgbare applicatie die distributiepersoneel actief bij hun werk betrekt, motiveert en voor betere prestaties enmeer tevredenheid zorgt. Gamificatie van het warehouse zorgt voor voor een nieuwe mate van medewerkersbetrokkenheid. Pieter Van den Broecke, managing director Benelux en Duitsland, Manhattan Associates Open de white de volledige white paper online. Ga naar https://www. valuechain.be/nl/Nieuws/Detail/7562/gamificatie-van-het-warehouse WHITEPAPER Gamificatie van het warehouse Gedragswetenschap aan de basis voor meer betrokkenmedewerkers Met een combinatie van verstoringen, zoals pandemieën en grillige arbeidsmarkten, met verandererende ver- wachtingen over de snelheid en het volume van fulfilment, moeten organisaties hun personeel beter begrijpen en betrokken houden om zich te onderscheiden en uit te munten. Gamificatie van het warehouse zorgt voor voor een nieuwe mate van medewerkersbetrokkenheid.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNTU=