VCM_042021_LR

W W W . V A L U E C H A I N . B E 20 RISK MANAGEMENT M omenteel is Philips zijn portfo- lio van stand-alone producten aan het transformeren naar een reeks oplossingen waarbij het slimme toestellen, systemen, software en services combineert. Die com- binatie moet het zogenaamde ‘health con- tinuum’ ondersteunen. Om dat te bewerk- stelligen, is het essentieel dat een nauwer contact met de consumenten wordt opge- bouwd. “Daarom investeren we momenteel sterk in onze direct-to-consumer business”, vertelt Victoria Cantemir, e-commerce ope- rations lead Integrated Supply Chain bij Phi- lips. “Zo willen we de fulfilmentervaring van onze klanten verbeteren wanneer ze online bij Philips shoppen, vanaf de check-out tot het moment dat ze het pakje ontvangen en desgewenst retourneren. We zijn ervan over- tuigd dat een positieve klantenervaring de basis vormt voor een geslaagde transforma- tie.” Supply chain in teken Philips gaat voluit voor klantgericht Oog voor innovatie zit Philips in de genen. Nu de organisatie evolueert richting een technologiebedrijf met focus op gezondheid, wordt daar extra hard op ingezet. De missie bestaat erin tegen 2025 jaarlijks de levens van twee miljard mensen te verbeteren. Het is de bedoeling effectieve en kostenefficiënte oplossingen te cre- ëren die de consument tijdens het hele gezondheidstraject ondersteunen, van een gezonde levensstijl en pre- ventie over de diagnose van aandoeningen tot de behandeling ervan en thuiszorg. In lijn daarmee heeft Phi- lips een supply chain uitgedokterd die het nieuwe b2c-businessmodel optimaal ondersteunt. Binnen de nieuwe strategie focust Philips in de eerste plaats op de klantenbehoeften.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNTU=