VCM_042021_LR

W W W . V A L U E C H A I N . B E 40 WAREHOUSING Moment suprême voor ma TGWbelicht waarde van geautomatiseerde De coronacrisis confronteerde verschillende sectoren met onverwachte schommelingen in de vraag. Daarnaast kwam e-commerce in een stroomversnelling terecht. Voor sterk geautomatiseerde magazijnsystemen was dat het uitgelezen moment om hun flexibiliteit te bewijzen. Ook TGW zag hoe met name zijn FlashPick-concept in zeer uitdagende omnichannelomgevingen overeind bleef. Managing director Hans De Sutter geeft daarbij tekst en uitleg. Ook licht hij de toenemende waarde van gerobotiseerde pickstations in de huidige context toe. Hans De Sutter, managing director bij TGW: “Onze focusmarkten zijn fashion, de grocery markt en industrial & consumer goods. Met andere woor- den: sectoren waar het aandeel e-commerce het voorbije jaar enorm is gestegen. Voor hen is een uitgekiende omnichannelstrategie belangrijker dan ooit geworden.” D at steeds meer bedrijven de weg vin- den naar verregaande magazijnau- tomatisering, blijkt alvast uit de vele projecten die TGW als integrator van geautomatiseerde systemen mag realiseren. “Met een omzet van 835 miljoen euro heeft TGW een recordjaar achter de rug. Dat is 116 miljoen meer dan het jaar voordien”, begint Hans De Sutter. “Onze focusmarkten zijn fashion, de grocery markt en industrial & consumer goods. Met andere woorden: sectoren waar het aandeel e-commerce het voorbije jaar enorm is gestegen. Voor hen is een uitgekiende omnichannelstrate- gie belangrijker dan ooit geworden. Steeds vaker maakt verregaande automatisering daar een deel van uit. Het spreekt voor zich dat ook wij meeliften opde sterkegroei vangrote spelers zoals bol.com .” De groei past ook binnen het strategisch plan 2020-2025 dat TGW voor onze contreien heeft uit- gestippeld. “We zijn nu vijf jaar in de Benelux aan- wezig met onze vestiging in Oud Gastel. Intussen telt die organisatie ruim vijftig medewerkers. We hebben niet alleen onze sales afdeling en de solu- tion design afdeling verder uitgebouwd, maar ook onze Life Time Service divisie, die momenteel zelfs onze grootste afdeling is. Daarvoor zijn we ook op zoek naar vijftig extra medewerkers. Sinds kort hebben we ook een opleidingscentrum in Etten- Leur. Daar biedenwe niet alleen onze eigenmede- werkers maar ook de technischemedewerkers van klantendenodige opleidingen aan.” Gamechanger voor omnichannelomgevingen Het FlashPick-conceptwaar TGWsterk op inzet, is al enkele jaren op de markt. Dit stukpickingsysteem werd gecreëerd met het oog op optimale flexibi- liteit, snelheid en modulariteit in snel evoluerende markten. Binnen dit concept worden goederen opgeslagen in een compact TGW Stingray Shut- tlesysteem met gangen tot 30 meter hoog. Door een combinatie van shuttles in de gangen voor het horizontale transport en liften voor de verticale bewegingen, kan er snel worden in- en uitgesla- gen. Elke shuttlegangheeft 2 liftenen2 loadhand-

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNTU=