VCM_042022_LR

W W W . V A L U E C H A I N . B E 34 PARTNERINFORMATIE AUTO-ID Click & Collect zit in de lift. Dat merken ze ook bij Carrefour, dat 40 hypermarkten, meer dan 440 supermarkten en zo’n 300 kleinere buurtwinkels telt. In 2020 is het aantal online orders zelfs verdrievoudigd. Hoewel klanten de winkels zullen blijven bezoeken, wordt verwacht dat consumenten steeds meer online hun aankopen zullen doen. Daarom heeft Carrefour in Willebroek een distributiecentrum van 8.350 vierkante meter opgericht, specifiek voor de ondersteuning van de e-commerceactiviteiten. Meer online klanten beter en sneller bedienen, dat was het doel. Met succes, want vandaag worden er zo’n 16.000 referenties (droge, verse en diepvriesproducten) vlot verwerkt en verstuurd naar alle winkels die ‘click & collect’ aanbieden. Intussen zijn er meer dan tweehonderd afhaalpunten. Daarnaast kunnen klanten ervoor kiezen hun boodschappen thuis te ontvangen. Snelle implementatie Het e-commerce distributiecentrum is niet enkel groot, er wordt ook zeer efficiënt gewerkt. De keuze van de juiste technologie was hierbij een van de succesfactoren. In samenspraak met Zetes koos Carrefour voor voicepicking. Zetes is al langer een vertrouwde partner en adviseur van Carrefour. Tijdens eerdere voicepickingimplementaties heeft Zetes zijn eigen capaciteiten en de efficiëntie van de technologie ruimschoots bewezen. Voor het project in Willebroek was de implementatiesnelheid een belangrijke factor. Slechts vier maanden waren er nodig om de oplossing up & running te krijgen, vanaf het eerste gesprek tot de implementatie van ZetesMedea voice. “Door hun sterke kennis van onze business, kon Zetes heel snel leveren wat we nodig hadden. Bovendien stelde de sterke expertise op het vlak van logistieke en magazijnprocessen ons in staat voor dit project als één geïntegreerd team samen te werken”, vertelt Jan Carrefour België implementeert hoogwaardige voicepickingoplossing ZetesMedea Het nieuwe e-commercedistributiecentrum van Carrefour België kan dagelijks tot 5.000 bestellingen voorbereiden en verzenden. Om dat op een uiterst efficiënte manier te doen, koos de detailhandelaar ervoor de voicepicking oplossing ZetesMedea in te zetten. De operator ter plaatse scant de bak en vult die vervolgens via de instructies van het voicepickingsysteem aanmet de juiste producten.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNTU=