VCM_2022_06_LR

W W W . V A L U E C H A I N . B E 42 TRANSPORT MANAGEMENT DynaGroup richt zich met supply chain oplossingen op de Benelux-markt. De organisatie telt vandaag een zestal businessunits die elkaar, elk vanuit de eigen specialisatie, aanvullen. Wat al die businessunits volgens DynaGroup gemeenschappelijk hebben, is een focus op de geïntegreerde supply chain als ‘partner behind the scenes’. “De klanten van onze klanten weten vaak niet dat wij achter de schermen mee de dienstverlening van hun leverancier verzorgen”, vertelt Philip Bleijlevens, die als directeur Strategie & Innovatie ook het Center of Excellence (CoE) van DynaGroup leidt. Vandaag verzorgen 2200 medewerkers, verspreid over tien locaties in de Benelux, de dienstverlening van DynaGroup. Die reikt van het repareren van smartphones en het aan huis bezorgen van paspoorten tot het installeren van wasmachines en het monteren van televisies. Zelfs de ontwikkeling van workflowtoepassingen en de afhandeling van verzekeringsclaims behoort tot de dienstverlening van de logistieke groep. Samen zijn al die activiteiten inmiddels goed voor een jaaromzet van meer dan 150 miljoen euro. Sinds de overname door Bpostgroup in 2017 versterkt DynaGroup de pakjesdivisie van het Belgische postbedrijf met nieuwe en complementaire logistieke knowhow. Gepersonaliseerde logistiek Met een team van 1600 mensen en een omzet die goed op weg is om dit jaar de kaap van 100 miljoen euro te ronden, vormt Dynalogic het zwaartepunt van de logistieke groep. Het bedrijf presenteert zich Wanneer klanten fans Dynalogic laat groei en procesverbetering Het succes van een logistiek dienstverlener als Dynalogic staat of valt uiteindelijk met de klantentevredenheid. Om het niveau van zijn klantentevredenheid te handhaven en zo mogelijk nog te verhogen, investeerde Dynalogic tussen 2018 en 2021 in een programma voor digitale innovatie. Het ultieme streven van de organisatie bestaat er naar eigen zeggen in fans te maken van haar klanten. Hoe dat in z’n werk gaat, vernemen we van Philip Bleijlevens, directeur van moederbedrijf DynaGroup. Philip Bleijlevens, director Strategy, Innovation & CoE bij Dynalogic: “Door onze net promoter score te verhogen, hebben we ook onze EBIT kunnen verbeteren, en dat in een tijd van enorme groei. Die drie realisaties gingen bij ons hand in hand.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MjkyNTU=