The Future of the Service Supply Chain and Aftermarket
Insights into maturity, ambitions and challenges

Service@Core

De ‘disrupting’ nieuwe technologieën, zoals Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), Robotic Process Automation (RPA), additive manufacturing, predictive en condition based maintenance, vormen samen met Internet of Things en Big Data een grote uitdaging voor bedrijven die service aan hun klanten leveren. Met service hebben we het hier in hoofdzaak over reparatie en onderhoudsgerelateerde diensten.
Deze snel veranderende markt vraagt om nieuwe servicestrategieën. Bedrijven moeten hun klanten proactief bijkomende nieuwe diensten aanbieden.
De vragen die bij dergelijke transformatieprojecten steeds terugkeren, luiden: “Waar staan we vandaag?”; “Waar willen we staan?”; “Begrijpen we de veranderingen wel voldoende?” en “Hoe zullen de nieuwe serviceconcepten impact hebben op ons businessmodel?”.
 
PwC organiseerde recent een onderzoek bij 83 bedrijven, met als titel Service@Core. De resultaten van dat onderzoek helpen ons een antwoord te formuleren op de gestelde vragen.

Programma

  • 13:00  Ontvangst met broodjes en koffie
  • 13:30  Presentatie door Ruben Coetsier: resultaten en conclusies van de PwC-survey Service@Core
  • 14:15  CASE van Meeuwen Lucbrication
Deze case geeft inzicht en geeft inzicht over waar het bedrijf staat t.o.v. de 5 dimensies waar we naar verwijzen in ons rapport:
  • Business model
  • Planning
  • Data & Analytics
  • Artificial Intelligence
  • Emerging Technologies 
Presentatie door Filip Verwaest, Business Unit Manager Van Meeuwen Lubrication 
  • 15:00  Pauze
  • 15:15  Interactieve sessie rond de 5 hoekstenen van servicedigitalisatie (maturity check)
  • 16:00 -17:00 Netwerkmoment
De business case zal gepresenteerd worden door Filip verwaest -
 

Spreker

Het seminar wordt gegeven door Ruben Coetsier, senior manager in de groep Strategy & Operations bij PwC België en verantwoordelijk voor Service Supply Chain en Aftermarket Advisory. Met een achtergrond in informatietechnologie, richt hij zich op de optimalisering van de supply chain van diensten en de transformatie van de after sales service activiteiten.
Voordat hij bij PwC in dienst trad, was Ruben Coetsier hoofd van de business line Aftermarket en Automotive bij Katoen Natie, waar hij met succes verschillende klanten begeleidde op hun weg naar het uitbesteden van de magazijnactiviteiten.

Praktisch

Wanneer: 
Dinsdag 29 september 

Tijdstip: 
Registratie met koffie om 13u. Het programma vangt aan om 13u30 en loopt tot 16u30

Waar:
PwC Gent
Blue Tower 1
luisweg 1
9000 Gent

Deelname:
  • Value Chain leden/PICS leden: € 75
  • Niet - leden: € 150 (*) 
(*) Neem nu dus een abonnement op het Value Chain informatiepakket (€ 139), kom naar dit seminar en geniet een jaar van de ledenvoordelen

Deelname is voorbehouden voor managers uit industrie, groothandel, distributie en retail. 

Vragen? Contacteer ons via valerie@valuechain.be of op het nummer +32 (0)50 40 80 80.

Recupereer tot 30% van het deelnametarief!

Bent u werknemer, zelfstandige of vennoot van een Vlaamse kmo? Dan kunt u met de kmo-portefeuille tot 30% van het inschrijvingsgeld recupereren. Meer info vindt u op kmo-portefeuille.be of contacteer Valerie op het nummer +32 (0)50 40 80 80 of via valerie@valuechain.be
Inschrijven
X