E-fulfilment Innovations 2017
e-fulfilment, het kloppend hart van uw e-commerce

Het succes van een webwinkel, B2C of B2B, valt of staat met de kwaliteit van ons e-fulfilment. Wat gebeurt er als de bestelling eenmaal is geplaatst? Hoe efficiënt kunnen we de bestelde artikels bij onze klant krijgen? Zijn er stockbreuken? Is de doorlooptijd te hoog? Hebben we geen zicht op onze operaties, laat staan grip? En wie betaalt de ‘last mile’? Vragen waarmee we worden geconfronteerd en bij een verkeerd of ontoereikend antwoord verliezen we gegarandeerd klanten en business.
 
Daarom liet Value Chain zich omringen door partners, specialisten inzake e-commerce en e-fulfilment, die elk vanuit hun ervaring verschillende aspecten en mogelijke oplossingen van het complexe e-fulfilment zullen toelichten. Na de inleidende keynote van professor Roy Lenders kunt u telkens uit drie uiteenzettingen kiezen. Tussen de uiteenzettingen kunt u van zaal veranderen.
 
We hebben uiteenzettingen die gericht zijn op de rol van het warehouse en IT binnen het e-fulfilment kader. Er zijn enkele cases van bedrijven die innovatieve e-commerceprocessen hebben geïmplementeerd. Het vraagstuk van automatisering en de kosten ervan komen aan bod alsook cases waarbij automatisering net het verschil maakte. Verder gaan we in op de complexiteit van multi-channel logistiek en geeft de visie van 3PL’s, gespecialiseerd in e-fulfilment, weer wat we kunnen verwachten wanneer we de operaties uit handen geven. En natuurlijk is er aandacht voor het transportvraagstuk met innovatieve oplossingen die op zich weer disruptief kunnen zijn. Kortom, een niet te missen seminar waar u naar behoefte informatie kunt shoppen.

Programma

Behoudens de plenaire inleidende en afsluitdende keynotes loopt het programma in 3 parallelle sessies, A, B, C.
Tussen elke sessie hebt u de mogelijkheid om van sessie/zaal te veranderen.

Klik hier om het programma-overzicht te bekijken.

 
9:00

Registratie

9:30

Keynote - Recente innovaties in e-fulfilment

10:10

Sessie 1 A - WMS-functionaliteit in functie van e-warehousing

10:10

Sessie 1 B - Trend van logistieke draagbare terminals en label printers

10:10

Sessie 1 C - Uw automatisering op maat kan wellicht standaard (en betaalbaar)

10:50

Koffiepauze

11:10

Sessie 2 A - Ga de mist niet in met het afhandelen van bestellingen - CASE VictoriaPlum

11:10

Sessie 2 B - E-fulfilment in de Kramp B2B omgeving

11:10

Sessie 2 C - Case Motoblouz - How delivering faster and more efficiently by using the Plug-and-Carry solution by Boa Concept?

11:50

Sessie 3 A - Geen voorraad geen deal! Hoe krijgen we grip op voorraad?

11:50

Sessie 3 B - CASE Madeleines Bijou: multi-channel aanpak automatiseren zorgt voor een rendabel succesverhaal

11:50

Sessie 3 C - Systeemintegratie en working comfort

12:30

Lunch

13:30

Sessie 4 A - De rol van de winkel in omni-channel retail - Optimale e-fulfilment geïllustreerd door customer cases

13:30

Sessie 4 B - Case BME: E-logistics - operational burden or competitive differentiator?

13:30

Sessie 4 C - Efficient orderverzamelen binnen een e-commerce operatie

14:10

Sessie 5 A - • How E-commerce is disrupting industrial distribution

14:10

Sessie 5 B - Verkopen op online marktplaatsen. Wat is de impact op uw logistieke prestaties?

14:10

Sessie 5 C - CASE REI: geautomatiseerde orderafhandeling voor Omnichannel Retail

14:50

Koffiepauze

15:10

Sessie 6 A - Case PostNL - Rerouting before first delivery attempt – Improving customer experience by facilitating real-time process intervention

15:10

Sessie 6 B - Succesvolle IT architectuur in de backend

15:10

Sessie 6 C -Verwerkingsproces en retourlogistiek optimaliseren met een dubbelzijdige labeloplossing

15:50

Afsluitende keynote: Logistiek voor e-commerce: Alles draait om “alert, wendbaar en tjokvol-klant” !!!

16:30

Netwerkdrink

Praktische info

Het seminar vindt plaats op donderdag 5 oktober 2017 in het Ramada Plaza in Antwerpen (Desguinlei 94, 2018 Antwerpen).
We starten met de registratie om 09.00u en met de eerste plenaire uiteenzetting om 09.30u.
De afsluitende netwerkdrink start om 16.30u tot 17.30u.

Deelname: GRATIS - als u behoort tot de primaire doelgroep: managers uit industrie, groothandel, retail en groot-distributie.
Aanbieders van specifieke softwareoplossingen, warehousing equipment en auto ID oplossingen: € 800. 

 
Inschrijven
X