Masterclass Sales & Operations Planning (S&OP)

Wat mag u verwachten?

Veel bedrijven hebben inmiddels S&OP geïmplementeerd. Maar de beoogde resultaten blijven vaak uit. Tijdens het overleg tussen sales en operations krijgen operationele problemen vaak meer aandacht dan tactische en strategische vraagstukken. Terwijl juist de afstemming op deze niveaus uw supply chain sterker maakt. Vaak staat het maandelijkse Sales & Operations Planning-proces los van de jaarlijkse budgetcyclus, en is een goede set van KPI’s die het proces moeten ondersteunen, niet aanwezig.  
 
Onder inspirerende begeleiding van S&OP experts van Involvation krijgt u antwoorden op de volgende vragen:
  • Kunnen bedrijven hun strategie succesvol uitvoeren wanneer de verschillende teams geïsoleerd van elkaar werken?
  • Hoe kan S&OP helpen om onze strategie, doelen en targets te realiseren?
  • Wat is Sales & Operations Planning?
  • Wat zijn de verschillende stappen in een S&OP-cyclus?
  • Welke methoden en technieken kunnen we daarvoor gebruiken?
  • Welke bedrijven hebben hun Sales & Operations Planning het best voor elkaar en wat kunnen we van hen leren?
  • Hoe brengen we S&OP naar een hoger niveau met Integrated Business Planning (IBP)?  
ORACLE zal toelichten en met een demonstratie illustreren hoe S&OP-processen praktisch door technologie kunnen worden ondersteund, waarbij o.a. volgende aspecten aan bod komen:
  • Een S&OP-oplossing moet de best practices bevorderen;
  • Demand & Supply balanceren en tegelijkertijd financiële doelstellingen respecteren;
  • Sales, Marketing, Finance, Operations en Product Development laten samenwerken, problemen oplossen en een consensus bereiken;
  • Betere beslissingen nemen dankzij de nodige analytics, simulaties en het vergelijken van alternatieve plannen.

Voor wie?

Deze Masterclass is bedoeld voor het midden- en hoger management dat verantwoordelijk is voor een effectieve S&OP. Gezien het karakter van S&OP is de training bedoeld voor alle primaire bedrijfsfuncties: marketing, sales, finance, supply chain, operations en inkoop.
 

Wie geeft de training?

Hans van der Drift, Partner - INVOLVATION

Hans studeerde Werktuigbouwkunde aan de TU Delft. Zijn scriptie werd onderscheiden met de Van Lanschotprijs voor het beste afstudeerwerk. In 1993 promoveerde hij aan de TU Delft op productieplanning voor de assemblage-industrie. Vervolgens trad hij in dienst bij Unilever, waar hij gedurende 15 jaar verschillende managementfuncties vervulde. De laatste vier jaar werkte hij als plan program director voor Unilever Europa. In die functie was hij verantwoordelijk voor een aantal grote optimaliseringsprojecten, waaronder het invoeren van Europees replenishment en het centraliseren en fiscaal optimaliseren van de Europese planningsfunctie. Daarnaast was hij nauw betrokken bij de Europese uitrol van S&OP. 
In 2008 stapte hij over naar business consultancy. Als partner bij Involvation is hij betrokken bij een groot aantal supply chain verbeterprojecten. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de S&OP Practice binnen Involvation.
Ludwig Avonts, Lead Solution Consultant SCM - ORACLE

Ludwig is actief op het gebied van het afstemmen van bedrijfsprocessen en IT-oplossingen, met een focus op de steeds veranderende Supply Chain Management wereld. Hij is burgerlijk ingenieur electromechanica en burgerlijk ingenieur in het Industrieel Beleid. Aan deze laatste afdeling werkte hij een aantal jaren als wetenschappelijk medewerker. In die rol publiceerde hij in the European Journal of Operations Research. Gedurende zijn verdere carrière is hij steeds in Supply Chain Management actief geweest. Eerst als logistiek adviseur, vervolgens als projectleider van ERP-implementaties en daarna in verschillende rollen bij grote ERP-leveranciers, steeds met een focus op Supply Chain Management en met een speciale interesse voor het planningsdomein. In zijn huidige rol is hij Lead Solution Consultant Supply Chain Management bij Oracle Applications. Hij deed zijn ervaring op in verschillende industrieën en door contacten met honderden bedrijven, van middelgroot tot groot.

Praktisch

Wanneer: 
Donderdag 24 januari 2019, van 13 uur tot 18 uur 

Waar: 
Hotel Serwir
Kon. Astridlaan 57
9100 Sint-Niklaas

(Gratis parking beschikbaar )

Deelname: 
  • Value Chain abonnees/PICS-leden: € 100
  • Niet-leden: € 150
Vragen? Contacteer ons op valerie@valuechain.be of op het nummer +32 (0)50 40 80 80

Registreer nu via de knop 'inschrijven' onderaan deze pagina.

Recupereer tot 40% van het deelnametarief!

Bent u werknemer, zelfstandige of vennoot van een Vlaamse kmo? Dan kunt u met de kmo-portefeuille tot 40% van het inschrijvingsgeld recupereren. Meer info op kmo-portefeuille.be of contacteer Valerie: +32 (0)50 40 80 80 of valerie@valuechain.be
Inschrijven
X