Lees Ook

Macintosh geeft cross channel-strategie vorm met het Progress Pacific PaaS-platform

Macintosh geeft cross channel-strategie vorm met het Progress Pacific PaaS-platform
Macintosh kondigt aan dat het zijn huidige systemen gaat moderniseren met het Platform-as-a-Service (PaaS) Progress Pacific. Macintosh wil hiermee via alle kanalen klanten een optimale merkervaring te bezorgen. De in Nederland gevestigde retailer is het eerste grote wereldwijde bedrijf dat deze in augustus gelanceerde technologie inzet. MacintoshRetail Group (MRG) is in Nederland, België, Luxemburg en Verenigd Koninkrijk vooral bekend van de namen Brantano, Dolcis, Jones Bootmaker, Manfield, Invito, Scapino, PRO 0031, Steve Madden, Intreza en Kwantum (ongeveer 1.000 winkels). Normaal gesproken zou de klantgerichte cross-channelbenadering van MRG betekenen dat verscheidene ICT-systemen, zoals het ERP-, point of sale-, logistieke en het backendsysteem van de website die destijds zonder functionaliteit voor multichannelbeheer zijn gebouwd, herschreven moesten worden. Macintosh koos er echter voor het bestaande ERP-systeem te moderniseren met het Progress Pacific platform, bestaande uit Progress Rollbase, Progress OpenEdge 11.3, Progress OpenEdge BPM and Progress Corticon. Hierdoor worden de marktintroducties versneld en worden de risico’s van het compleet herbouwen van het systeem vermeden. Het modernisatieproject zal in samenwerking met Progress Software professional service teams en een offshore ontwikkelteam worden afgerond. Op basis van Progress OpenEdge, OpenEdge BPM en Corticon levert Progress een nieuw ERP-systeem dat de fysieke winkels en online shops in realtime verbindt met de back-office, klantenservice en het warehouse. Met het Progress Pacific Platform – gehost in een private cloud – zal MRG in staat zijn om een eenduidige klantbeleving te bieden binnen ieder kanaal.
 
X