Lees Ook

S&OP voor een tevreden klant

Barry Callebaut zet S&OP in voor betere klantenservice

S&OP voor een tevreden klant
Sales and Operations Planning (S&OP) is niet nieuw voor Barry Callebaut. Alleen had dat proces aanvankelijk weinig gemeen met waar S&OP vandaag voor staat. Het was een zwaar en complex proces dat volledig werd aangestuurd door de centrale planningsafdeling, zonder enige connectie met de verkoopsafdelingen en de fabrieken. Het voornaamste doel ervan was input te geven aan finance voor de budgetupdates aan het einde van elk kwartaal. In 2012 veranderde de chocoladeproducent het geweer van schouder en werden binnen het kader van een grootschalig project om de klantenservice te verhogen de krijtlijnen van een nieuw S&OP-proces uitgezet. Tom Declercq, supply chain director Western Europe van Barry Callebaut, vertelt hoe dat proces vandaag zowel op de lange als op de korte termijn helpt om betrouwbare beloftes aan de klant te maken.
 Onderwerp: Management (SC) Planning 
Lees Ook
X