Lees Ook

Salesforce publiceert ‘2015 Connected Shoppers’ rapport

Salesforce publiceert ‘2015 Connected Shoppers’ rapport
Om de drukke decemberperiode succesvol door te komen, moeten retailers zich meer richten op millennials (18-34 jaar). Een geïntegreerde omnichannel-benadering is noodzakelijk om die jonge consumenten effectief te bereiken. Dit blijkt uit het 2015 Connected Shoppers Report, gepubliceerd door CRM-aanbieder Salesforce. Bij het onderzoek werden meer dan 2.000 consumenten bevraagd.

Een belangrijke conclusie is dat consumenten in december steeds vaker fysieke winkels willen vermijden. De hoofdredenen zijn de drukte (82%), beperkte parking (48%) en het gemak van online winkelen (48%). Tegelijk blijkt dat retailers worstelen met de technologie om klanten een naadloze omni-channelervaring te bieden. Nochtans verkiezen consumenten retailers die geavanceerde technologieën inzetten om klanten te helpen. Millennials (18-34 jaar) zijn zelfs bereid om hun persoonlijke gegevens ter beschikking te stellen voor een betere winkelervaring. Meer dan een derde van de millennials die winkels bezoeken zou willen dat retailers weten wie ze zijn als ze in winkels komen met locatiegebaseerde technologieën. Frappant is dat de helft van de in-store shoppers (48%) ervan overtuigd is doorgaans meer over producten te weten dan de winkelmedewerker. Ze hebben wel interesse in de mening van medewerkers over producten, maar twee derde betwijfelt of ze de waarheid vertellen. Meer dan een kwart van de bezoekers van fysieke winkels vindt zelfs dat robots winkelmedewerkers kunnen vervangen.
X