Lees Ook

De uitdagingen voor orderpicking in e-tail

De uitdagingen voor orderpicking in e-tail
(Advertorial) Met de groei in e-tail groeien ook de uitdagingen voor de logistieke sector. Het beheer van meerdere, kleinere, unieke bestellingen en het beantwoorden aan de hoge service level verwachtingen van de consument creëren verschillende logistieke uitdagingen voor de multi-channel retailer. Hoe lever je kostefficiënte, flexibele en duurzame supply chain-oplossingen die voldoen aan steeds veeleisendere consumenten?
 
Hans De Sutter, Head of Sales Benelux bij TGW Logistics Group, stelt dat multi-channel retailers de operationele activiteiten van hun magazijnen maar beter kunnen automatiseren. Maar, e-tail vereist een volledig anders orderpickingproces.
 
“De meeste mechanische of geautomatiseerde pickingtechnologieën en –oplossingen kunnen zo ontworpen of geconfigureerd worden dat ze passen binnen de bestaande magazijnruimte. Automatisatie kan van groot belang zijn voor multi-channelactiviteiten omdat verscheidene geautomatiseerde technologieën de picking, sequencing en dispatching van bestellingen in verschillende ladingstypes kan vereenvoudigen. Dit zijn onder andere paletten, bakken, dozen en pakketjes voor e-tail”
 
Het proces start met de opslag en behandeling van stock in verschillende mediums in geautomatiseerde opslag voor paletten, dozen en bakken. Geautomatiseerde sequenciebuffers en mini-load of shuttlesystemen- aan hoge snelheid granuleren en consolideren dan de bestellingen in multi-channel-leveringen die klaar zijn voor verdere distributie.
 
Wenst u meer informatie?
Contacteer Hans De Sutter, Head of Sales van TGW Logistics Benelux.
 
Telefoonnummer: +31 (0)165 – 763030
E-mail:  benelux@tgw-group.com
Website: http://www.tgw-group.com
 
Lees Ook
X