Lees Ook

Innovatie, duurzaamheid en welzijn

Innovatie, duurzaamheid en welzijn

Het Bedrijf

Het succes van Snel Logistic Solutions is niet vanzelf gekomen. Hun groei is het resultaat van een doorgedreven inzet op het vlak van efficiëntie en innovatie, duurzaam ondernemen en het welzijn van de medewerkers. Met 140 trekkers, 270 medewerkers en een omzet van 30 miljoen euro is het een strategie die werkt.

Lead times van 6 uur tussen bestelling en levering

​De uitdaging
Met gemiddeld 500 ritten per dag, drie vestigingen, 60.000 m2 magazijnoppervlakte en het constante komen en gaan van palletten, beschikt Snel Logistic Solutions over een enorme hoeveelheid gegevens. Het overzicht bewaren is dan ook de boodschap. Dit kan alleen door technologische innovatie. Daarom was Snel Logistic Solutions op zoek naar een partner die hen een modern en efficiënt Warehouse Management System (WMS) kon aanbieden. Dankzij dit nieuwe systeem moesten lead times van zes uur tussen bestelling en levering de nieuwe norm worden.

Gebruiksvriendelijk, transparant en flexibel

De oplossing
Met NaviTrans Public Warehouse vonden ze een uiterst gebruiksvriendelijk WMS-systeem. “De logische opbouw van de software en de eenvoudige navigatie zijn volledig afgestemd op de gebruiker,” aldus CEO Gert Snel. Dankzij de nieuwe software heeft Snel Logistic Solutions nu een veel beter overzicht op hun inventaris en stockbewegingen. Daarnaast worden klanten veel accurater en sneller geïnformeerd over hun bestellingen. Bij een levering krijgen ze bijvoorbeeld binnen de minuut mee welke palletten waar geleverd zijn. Late wijzigingen aan bestellingen zijn ook geen probleem en zijn onmiddellijk verwerkt. Alles verloopt automatisch, waardoor medewerkers geen tijd verliezen door gegevens manueel in te voeren. Lead times van 6 uur zijn hierdoor niet langer een utopie.

WMS en TMS integreren in elke vestiging

Het resultaat
Intussen is de WMS-software volledig ingeburgerd in de vestiging in Weert. Dankzij het nieuwe systeem worden nu tot 1.300 palletten per dag verwerkt. De volgende stap is om het nu zo snel mogelijk te integreren in de vestigingen in Deinze en Ham.  Bovendien willen ze in de nabije toekomst ook de TMS-software van NaviTrans integreren en afstemmen op de huidige WMS-software, wat de uniformiteit binnen het bedrijf alleen maar kan verhogen.
 
X