Lees Ook

Deschacht

E-commerce voor aannemers, bouwbedrijven en professionals.

Deschacht
Deschacht is de specialist in riolering & afvoer, dak, gevel & isolatie en folies. Naast 9 distributiecentra is het bedrijf sterk online aanwezig met e-commerce.

9 vestigingen + e-commerce

Bij Deschacht kan de veeleisende bouwprofessional terecht voor al zijn bouwmaterialen voor dak, riolering en afvoer. Het bedrijf beschikt over een uitgebreid gamma van riolerings- en afvoermaterialen, isolatie, koper-, zink- en dakmaterialen, gevel- en bouwspecialiteiten tot folies. Middels een sterke logistieke werking en 9 afhaalpunten is Deschacht een ideale partner. Het bedrijf biedt meer dan 15.000 artikelen aan, waarvan meer dan de helft in permanente voorraad.

Een sterke regionale aanwezigheid in combinatie met eigen transport zorgen voor nabijheid. Door in te zetten op e-commerce en customer self-service onderstreept Deschacht nog meer haar motto om dicht bij de klant te zijn. De ruime voorraad is een grote sterkte, klanten online real-time inzicht geven in de vrije voorraad per filiaal is dat nog méér.

Van tactisch naar strategisch

Deschacht startte in 2012 met e-commerce omdat het vooruitstrevend is. De efficiëntere orderverwerking was een directe en mooi meegenomen return. Vandaag is e-business echter strategisch geworden: het versterkt het bedrijf in haar doelstelling om dicht bij haar klanten te zijn. En dat loont. Op 5 jaar tijd is het aantal online orders factor x8 gegroeid. Het aantal actieve log-ins met online orders is 4,5 keer toegenomen.

Ook in de bouwsector veranderen de verwachtingen van de klant omtrent digitale mogelijkheden. Niet alleen wat betreft bestelmogelijkheden maar ook dienstverlening zoals gedetailleerde productinformatie, technische documentatie en certificaten.

Service is waar Deschacht zich sterk in maakt en de vraag naar meer en nieuwe digitale diensten groeit nog steeds. Zo willen mature klanten hun administratieve software of ERP-systeem connecteren met de e-commerce omgeving van Deschacht. De signalen dat de klant meer digitaal zaken wil doen zijn al lang geen knipperlichten meer maar eerder schijnwerpers. Een uit de kluiten gewassen API waarlangs klanten hun systemen kunnen laten spreken met de Deschacht e-commerce was dan ook vanzelfsprekende een vervolgstap.

Last but not least, biedt Deschacht ook waardevol advies. Hun gespecialiseerde dak-, isolatie- en rioleringspecialisten helpen elk project vooruit. Het makkelijk consulteren van informatie op de werf via mobiele devices is dan weer een extra troef voor alle betrokkenen in bouwprojecten.

Méér dan alleen e-commerce

Gedelegeerd bestuurder Jo Verfaellie is fervent voorstander van e-commerce, zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen. Hij en zijn team laten geen kans onbenut om de webshop in de verf te zetten. Lees er de talloze nieuwsbrieven maar even op na.

Naast een actief promotiebeleid voor online bestellingen, bijvoorbeeld een Rode Duivels fan-shirt bij een online order, werkt men ook hard om specifieke voordelen te ontwikkelen. Zo krijgen klanten consistent een vaste 1 % online bestelkorting en is er bijvoorbeeld een e-afhaalpunt voor e-commerce bestellingen. Zo bestel je niet alleen erg efficiënt, maar krijg je ook nog eens een voorkeursbehandeling bij afhalen van je weborder.

De mensen achter de digitale machine

Succesvolle bedrijven bieden waarde aan de klant door een zorgvuldige combinatie van mensen, technologie en cultuur. Deschacht heeft haar organisatie dusdanig versterkt met een digital team, dat onder impuls van CDO Bert Vermeiren, het bedrijf en haar mensen ondersteunt in haar digitale transformatie. Door het partnership met Natch wordt intensief samengewerkt om het platform in meerdere functionele releases per jaar steeds klantvriendelijker en intelligenter te maken.
 Onderwerp: Digital Business   Bedrijven: Natch 
Lees Ook
X