Lees Ook

Boost de verkoop in de winkel met Proximity Marketing

Boost de verkoop in de winkel met Proximity Marketing
De huidige shopper is kritischer tegenover de producten die hem worden aangeboden dan pakweg vijftien jaar geleden. Daarnaast wint ook de shopper experience steeds meer aan belang. Om de verkoop in de winkel te stimuleren, zetten merken dan ook sterk in op in-store campagnes. En CHEP kan met Proximity Marketing een stevige boost aan uw acties in de winkel geven.
Volgens een studie van Nielsen zoekt 38% van de shoppers info op over verse voeding vooraleer die aan te kopen en 39% vergelijkt online prijzen. Voor andere producten liggen die cijfers zelfs nog hoger. Toch blijkt dat 76% van de aankoopbeslissingen voor voeding pas in de winkel worden gemaakt (bron: POPAI).
Vandaar dat in-store campagnes steeds belangrijker worden om de aandacht te wekken voor uw aanbieding, of om impulsaankopen te stimuleren. Want het beste moment om een promotie aan shoppers aan te bieden, blijkt gewoon tijdens het winkelen te zijn.
Daarom heeft CHEP Proximity Marketing in het leven geroepen, de nieuwe in-store oplossing die de verkoop in de winkel stimuleert.

WAT IS PROXIMITY MARKETING?

CHEP Proximity Marketing helpt merken en retailers om gepersonaliseerde en relevante informatie over bepaalde producten en/of promoties te delen met de shopper. En dat op het moment van de definitieve aankoopbeslissing: in de winkel zelf.

HOE WERKT PROXIMITY MARKETING?

Onze displaypallets en dolly’s waarop uw promotiedisplay staat, rusten we uit met een Bluetooth-beacon. Wanneer een klant in de nabijheid komt van de display, stuurt de beacon automatisch een signaal naar een bepaalde app op de smartphone van de shopper. Dit kan een loyaliteitsapp zijn, een app van de retailer of van een merk, enz. Samen met de app provider zorgen we ervoor dat het signaal omgezet wordt naar een gepersonaliseerde marketingboodschap over een bepaald product of promotie die via een pushbericht naar shoppers wordt gestuurd.
U kunt de boodschappen makkelijk personaliseren en aanpassen naargelang uw lopende acties. Een promotievideo, een bericht dat een bepaald product in promo staat of een specifieke e-coupon die shoppers aan de kassa kunnen inwisselen zijn allemaal mogelijk. Zo’n pushberichten vereenvoudigen de stap tussen een aankoopbeslissing en de daadwerkelijke aankoop. 

WAAROM PROXIMITY MARKETING?

  • Verhoog uw verkoop in de winkel: Een grootschalig project in Duitsland heeft bewezen dat deze technologie 97% meer verkoop genereert en het effect van kortingsbonnen verdubbelt dan bij een gewone promo op een display.
  • Verhoog de loyaliteit van uw klanten: Gepersonaliseerde, relevante pushberichten geven klanten een gevoel van eigenheid en waardering. U verhoogt ook de klanteninteractie in de winkel.
  • Verzamel waardevolle informatie: Dankzij deze technologie kunt u inzichten verzamelen over het koopgedrag van uw klanten en uw toekomstige acties optimaliseren.
  • Beperk de investering: De beacons zijn compatibel met zowel de statische displaypallets van CHEP, als de dolly, waardoor de implementatie erg vlot verloopt. Bovendien zijn er geen extra investeringen nodig van uw kant, wij staan in voor de technologie, software, installatie en het onderhoud van de infrastructuur.

WAAROM CHEP?

Onze unieke positie als marktleider in supply chain oplossingen voor zowel binnenkomen, uitgaande, als in-store goederenstromen, geeft ons de nodige inzichten en kansen om innovatie te stimuleren in de sector. We kunnen terugvallen op een netwerk van 315.000 afleverpunten bij onder andere de grootste producenten en retailers in Europa.

Contacteer CHEP als u meer wilt weten over Proximity Marketing: 0800 39 153 of via customerservice.bnl@chep.com

Bron: http://goblue.chep.com/proximitymk-nl
Lees Ook
X