Lees Ook

Case TSC

Voordelen in één oogopslag

Case TSC
TSC is een toonaangevende, interactieve multi-channel retailer met een enorm assortiment van exclusieve producten en topmerken voor klanten in heel Canada. Drie Megamat RS Verticale Carrousels inclusief voorraadbeheersoftware maken batchpicking van sieraden mogelijk. De voordelen: 54 procent minder arbeid en 75 procent minder vloeroppervlak, terwijl de productiviteit is verzesvoudigd.
TSC is een thuiswinkel die via televisie toegang heeft tot meer dan zeven miljoen Canadese huishoudens. De afgelopen jaren heeft TSC zijn activiteiten op het internet uitgebreid met een assortiment van meer dan 15.000 kwalitatief hoogstaande producten. Het bedrijf met het hoofdkantoor in Mississauga, Ontario beschikt over een warehouse van 28.000 vierkante meter voor de verwerking van 10.000 orders per dag.
Op de sieradenafdeling, goed voor twintig procent van de omzet, was ruimte voor een significante verbetering van de efficiëntie.
 
TSC kent een sterk schommelende vraag, afhankelijk van de shows en promoties op tv. Op sommige dagen komen 600 orders
voor sieraden binnen, op andere dagen 100. Tot voor kort waren 22 mensen nodig om de orders te verwerken, verzamelen, verpakken en verzenden en de teruggestuurde artikelen af te handelen.
 
Vanwege de hoge waarde en de kleine afmetingen was het bovendien noodzakelijk om de sieraden achter slot en grendel
inclusief bewaking op te slaan. Vanwege de aanhoudende groei werd de beschikbare opslagruimte te klein en kostte het steeds
meer moeite om aan de vraag van klanten te voldoen.
 
Om aan al deze problemen een oplossing te bieden werd geïnvesteerd in :
 
  • Drie Megamat RS Verticale Carrousels van 8,8 meter
  • Orderpickstation met ruimte voor 10 bakken
  • Displays boven elk compartiment in de 10 bakken
  • Power Pick Global Inventory Management Software 
Na implementatie van de carrousels en verhuizing van de retourverwerking heeft TSC voor de distributie van sieraden nog maar 10 in plaats van 22 mensen nodig. Daarnaast is de orderverwerkingscapaciteit gestegen van gemiddeld 40 orderregels per uur per
medewerker naar een gemiddelde van 165 orderregels per uur per persoon. Op piekmomenten ligt de capaciteit op maar liefst 240 orderregels per uur per persoon. Met andere woorden: voor de distributie van sieraden is nu 54 procent minder arbeid nodig, terwijl de productiviteit is gestegen met 600 procent. Daarnaast is het werkgebied van de operators nu beperkt tot slechts tien meter, wat betekent dat de fysieke belasting van de medewerkers aanzienlijk is teruggebracht.
 
Alle orders worden geïmporteerd in Power Pick Global. Dit softwaresysteem koppelt de orders aan één van de twaalf compartimenten in de tien beschikbare bakken, wat betekent dat 120 orders tegelijk kunnen worden gepickt. De operator pickt de artikelen uit het Megamat RS-systeem, waarna de displays boven elk compartiment in de tien bakken aangeven hoeveel stuks voor welke order bestemd zijn.
 
Als de orders compleet zijn, worden de bakken afgevoerd richting expeditievloer.
 
 Onderwerp: Warehouse Equipment   Bedrijven: Kardex Remstar 
Lees Ook
X