Lees Ook

Innovatie als succesfactor voor supply chain management

Hoe Colruyt Group nieuwe ontwikkelingen in zijn supply chain verweeft

Innovatie als succesfactor voor supply chain management
Dat innovatieve technologieën steeds belangrijker worden om de supply chain versterken, heeft Colruyt Group duidelijk begrepen. De Belgische retailer zet al langer in op innovatie, maar de laatste jaren zijn de banden tussen de R&D- en de supply chain management divisie nog meer aangehaald. Een verhelderend duo-interview over de strategische samenwerking met Dirk Leemans en Gino Vaes, respectievelijk head Centre of Excellence Supply Chain en innovation officer bij Colruyt Group.
 
De meesten kennen de Colruyt Group van zijn gelijknamige supermarkten en met wat geluk van merken als Okay, Spar, Dreamland, Bio-Planet of de premium versmarkt Cru. Toch staat Colruyt Group voor veel meer dan dat (zie ook kader).
Dirk Leemans: “In totaal vind je een veertigtal merken onder onze koepel. Daarnaast hebben we diverse participaties, bijvoorbeeld in het modemerk Zeb. De webwinkel Collishop verdwijnt weliswaar, maar in de plaats willen we nog meer inzetten op meer gespecialiseerde webwinkels, met name Dreamland, Dreambaby, New Pharma, Fiets en MyComfort 24 voor bedlinnen, badtextiel en ondergoed. Wat velen niet weten, is dat we ook leveren aan de groothandel en food services. Zij krijgen grotendeels onze vertrouwde producten, maar dan in grotere hoeveelheden.”
 Onderwerp: Digital Business 
Lees Ook
X