Lees Ook

Met data inspelen op realtime veranderingen

C.H. Robinson vindt meer supply chain-flexibiliteit

Met data inspelen op realtime veranderingen
Het Amerikaanse transport- en logistiekbedrijf C.H. Robinson werkt op zijn digitale platform met een unieke integratie van vraagplanning en realtime transportdata. Volgens chief commercial officer Chris O’Brien leidt die innovatie tot slimmere en flexibelere supply chains.
 
C.H. Robinson, dat ook een vestiging in Antwerpen heeft, lost als 3PL-partner logistieke uitdagingen op voor bedrijven over de hele wereld. Het Amerikaanse, beursgenoteerde bedrijf levert multimodale transportdiensten en logistieke services, te land, ter zee en in de lucht. “Wij zijn de grootste logistieke dienstverlener van Noord-Amerika, met ongeveer 16 miljard dollar omzet”, zegt Chris O’Brien. “We staan jaarlijks in voor meer dan 18 miljoen zendingen.” C.H. Robinson gaat er prat op meer vrachtwagenladingen te beheren dan eender welk bedrijf in de wereld.
 
“We zijn in wezen een technologie- en dienstenbedrijf en een van ’s werelds eerste platformmodellen”, gaat Chris O’Brien verder. “Op ons digitale platform beheren we meer dan 200.000 klanten en koeriers: van kleine bedrijven die onze digitale selfservice-app en webinterfaces gebruiken, tot multinationale spelers. We lossen onder meer supply chain-uitdagingen op via efficiënte en steeds meer digitale verbindingen tussen verladers en retailers, met behulp van transportleveranciers van over de hele wereld.”
 Onderwerp: Digital Business 
Lees Ook
X