Toyota als volwaardige consultant
‘Voorheen hadden wij drive-in rekken, maar deze voldeden niet meer aan onze noden in de huidige situatie. Samen met jullie sales manager Racking Solutions Wilfried Elsen ben ik aan de slag gegaan om een oplossing te vinden hoe we onze stockagecapaciteit maximaal kunnen benutten. Wilfried adviseerde mij om te werken met shuttles in combinatie met shuttlestellingen en reachtrucks. Met deze oplossing kunnen we per rek beginnen stockeren. Zo optimaliseren we onze stockage capaciteit, wat uiterst belangrijk is voor ons. Alsook optimaliseren we de bereikbaarheid van de producten en de schade wordt gereduceerd. Door met reachtrucks te werken, creëer je nog meer stockagecapaciteit. De reachtruck is zeer compact, flexibel en heeft een smal chassis die ideaal is voor gebruik in smalle omgevingen. Vandaar onze keuze voor deze efficiënte oplossing: shuttlestellingen in combinatie met 6 radioshuttles en 3 reachtrucks,’ vertelt Jan ons.
‘De keuze voor Toyota was vanzelfsprekend gezien alles zeer snel gaat en goed wordt opgevolgd, dat was doorslaggevend. Daarnaast zijn jullie zeer flexibel. Wij zijn zeer seizoensgebonden en er moest een bepaald tijdslot gerespecteerd worden voor de installatie. De samenwerking met Wilfried en de project engineer Joris Van Aken is zeer vlot verlopen alsook de implementatie van het project. Wijzigingen werden meteen en efficiënt aangepakt,’ gaat Jan verder.
Rendapart is niet enkel actief in België maar ook in onze buurlanden Frankrijk en Nederland, alsook in Polen, Denemarken, Finland, Verenigd-Koninkrijk, Estland, enz. Dit maakt uitbreiding noodzakelijk. ‘De portefeuille aan klanten dikt ieder jaar verder aan waardoor we ons magazijn in de nabije toekomst terug gaan uitbreiden. Gezien ons proces enorm geoptimaliseerd is door de oplossing dat Toyota ons heeft aangeboden, is het voor ons vanzelfsprekend dat we dan ook de shuttles, shuttlestellingen en de reachtrucks van Toyota zullen implementeren,’ sluit Jan Krauch af.
Ontdek onze shuttleoplossingen