Feiten en cijfers
- Bedrijf: Beneo
- Locatie: Wijgmaal (Leuven), België
- Sector: Voedingsindustrie
- Stockagecapaciteit: 13.000 m2
- Producten: 6 shuttles, shuttle stellingen en 3 reachtrucks
Beneo is een wereldwijde expert op het gebied van de exploratie en omzetting van rijstvariëteiten in natuurlijk afgeleid, functioneel zetmeel, meel en hoog verteerbaar eiwit. Zij maken dus rijstbloem, rijstzetmeel en nog een aantal aanverwante componenten. Wat is er zo specifiek aan rijstbloem of rijstzetmeel? De grootste troef is dat het allergeenvrij is. Het wekt geen allergische reacties op. Anderzijds heeft rijstzetmeel heel wat mooie eigenschappen. Het is een natuurcomponent, dus zeer natuurlijkvriendelijk. En dat is iets dat in onze maatschappij de dag van vandaag echt leeft. De voeding moet zo gezond mogelijk zijn, en daar biedt rijst een zeer mooi alternatief. Vandaar dat de vraag naar rijstzetmeel en rijstbloem enorm aan het toenemen is de laatste jaren, wat uitbreiding van Beneo’s magazijnen met shuttles en stellingen noodzakelijk maakte.
Toyota als ideale partner
‘Er zijn 3 hoofdredenen waarom we voor Toyota hebben gekozen. Enerzijds omdat Toyota al een gekende leverancier is binnen onze groep. Anderzijds vanuit kwaliteitsperspectief. Bij ons Engineering departement staat de kwaliteit die Toyota kan bieden op nummer 1. Daarnaast hebben jullie zeer flexibel gereageerd op onze noden. We kregen dadelijk een antwoord op de vragen, zeker naar volume, tekeningen etc. Er kwam altijd een snel en efficiënt antwoord. Elke vraag en elke uitbreiding werd zeer flexibel behandeld door jullie consultant Wilfried Elsen. Tenslotte hebben jullie met ons een pilootproject opgezet met de RFID tags. Wat houdt dit juist in? De shuttles zijn uitgerust met een tag-reader en een wifi router. Dit maakt mogelijk dat de shuttle een communicatie onderhoudt met ons WMS-systeem.’
‘We zijn zeer tevreden en raden dit enorm aan omdat het een oplossing biedt om op korte termijn, zeer flexibel te reageren op nieuwe vragen zoals bijvoorbeeld de oven. Daarnaast is elke ruimte die we konden vullen met shuttles, gevuld voor het moment. De laatste uitbreiding van onze shuttles is veel sneller gekomen dan oorspronkelijk gepland. De reden waarom dat zoiets kan is precies omdat de investment dat je nodig hebt relatief beperkt is in functie van het grote project naar de output. Het rendement is heel goed. Wat ook niet onbelangrijk is, is het feit dat we zeer weinig, of bijna geen, problemen hebben met de shuttles’ sluit Supply Chain Manager Sabine Festjens af.
Ontdek onze shuttleoplossingen