• actualkey: dinsdag
  • currentnieuwsbrief: 124887
  • currentteamplate: Dagelijkse 87
Inther Group introduceert gerobotiseerde machine GRIPP

Inther Group introduceert gerobotiseerde machine GRIPP

Met de ontwikkeling van de GRIPP voegt system integrator Inther Group een volautomatische pickingtechnologie aan zijn productportfolio toe. GRIPP, wat staat voor Gantry Robotic Intelligent Piece Picker, is voorzien van een intuïtieve user interface en kan tot 1200 stuks per uur verwerken. De machine is ontwikkeld met als doel de capaciteit van het orderpicken te verhogen zonder extra medewerkers te hoeven inzetten.

De GRIPP is in staat producten afkomstig uit één voorraadbak naar twaalf orderbakken of dozen te verwerken. Daardoor kan voorsorteren worden vermeden en is de volgorde van de voorraad- en orderbakken minder van belang. Bovendien is zowel het picken uit als het wegleggen naar gecompartimenteerde bakken mogelijk.
Daarnaast is de GRIPP uitgerust met een intelligente en flexibele, op maat te maken ‘gripper’. Die gripper is voorzien van zelflerende software die, ongeacht de vorm, het te picken product op de juiste manier oppakt. In de software is namelijk een ‘adaptive approach angle’ gebouwd die ervoor zorgt dat de robot het product vanuit de juiste hoek benadert. Daardoor kan het product precies en met optimale grip worden opgepakt en weggelegd.
 
Ook voert de robot, met behulp van AI vision technology, metingen uit. Met diverse geïntegreerde checks, meet de GRIPP het gewicht, de lengte, de breedte en de hoogte van een product. Door die metingen worden defecte en/of verkeerde producten gesignaleerd en wordt ook de beweging van de gripper bepaald. Hoe lichter het product, hoe sneller de gripper kan bewegen.

Kenmerkend voor de GRIPP is dat de hoogte van een product wordt gemeten met behulp van een lichtsensor. Die sensor detecteert de hoogte van het product zoals het uit de voorraadbak wordt opgetild en bepaalt op basis daarvan een hoogtemaat. Bijgevolg weet de gripper hoe een product op een gecontroleerde en efficiënte plek in de orderbak kan worden gelegd. Dat moet voorkomen dat een product schade oploopt door het ongecontroleerd loslaten, wat uiteindelijk ook in het customer service en after sales proces tot kostenvoordelen moet leiden.
 
X