Supply Chain Innovations » Programma

Hieronder vindt u het programma van de voorbije editie. Binnenkort komt het nieuwe programma voor 2022 online.

DOWNLOAD hier het programmaboekje van Supply Chain Innovations 2021.

Printvriendelijk overzicht van het programma
Vanaf 08.00u gaan de deuren op

Vanaf 08.00u gaan de deuren op

Registratie, ontbijt en al een eerste netwerkmoment.
lees meerterug

Opening Keynote - 08.45u - 09.30u

On the Eve of Society 4.0
Prof. Dr. Bob de Wit, Hoogleraar Strategic Leadership, Nyenrode Business Universiteit
Founding director, Strategy Works, Rotterdam
Auteur ‘Strategy: An International Perspective’ (7th edition, 2020) en ‘Society 4.0’ (2021)


Technologies such as Artificial Intelligence, blockchain and Big Data are rapidly changing business models and revenue models. The consequences are even more fundamental, as society itself will be changing as well. We have left the industrial society and have entered an ‘artificial digital society’. In his keynote Bob de Wit will share his vision on the characteristic of the future Society 4.0, and the consequences for organisations’.

 
lees meerterug

Split Keynotes (A & B) - 09.30u - 10.10u

Split Keynote A

Split Keynote A

From S&OP and IBP to Strategy-Driven S&OP
Prof. dr. Bram Desmet, Assistant Professor Operations and Supply Chain Management – Vlerick Business School

 
To overcome the traditional struggles in implementing Sales & Operations Planning (S&OP) and in moving from S&OP to Integrated Business Planning (IBP), we need to fundamentally rethink how planning is done in companies. Therefore, we created a new concept called ‘Strategy-Driven S&OP’. It starts from setting clever financial targets per customer-product segment, accounting for the chosen strategy. It integrates strategic planning, financial planning and S&OP into one integrated planning process, driven by the Chief Supply Chain Officer or CSCO. By taking S&OP and IBP to Strategy-Driven S&OP, we create balance in the supply chain triangle of service, cost and cash, and create more value for the shareholder, as measured by ROCE, the Return on Capital Employed.
Implementing Strategy-Driven S&OP requires reshuffling the power balance in the executive committee. It requires a shift from the traditional ‘conflict driven’ structure towards a ‘value driven’ or ‘strategy-driven’ model. To enable the shift, we need to address the competence gap with the current VP SC, his peers in the Executive Committee, the CFO, the CEO, the board of directors, the shareholders and investors.
We’ve invited four additional speakers to share their S&OP journey and elaborate on how the Supply Chain Triangle has enabled them to grow in S&OP maturity.

 
lees meerterug
Split Keynote B

Split Keynote B

Warehouse Cobotics. Insights from Research

René de Koster, Erasmus University Rotterdam
 
The new generation of warehouses will be fully robotized. Managers can select from different competitive robotic techniques to fulfil the customer orders. In my talk, I will give an overview of new and current automated order picking methods and systems and compare them for use and fit. I will particularly discuss cobotic systems, where people work together with robots and focus on some recent insights from research.
 
lees meerterug

Parallelle sessies - 10.15u tot 10.55u

Room 1 - The S&OP journey

Room 1 - The S&OP journey

CASE Indaver
Balancing the Indaver Supply Chain Triangle through Sales & Operations Planning

Annick Van Driessen, International Director Supply Chain Operations – Indaver
  • The Indaver Supply Chain: Sustainable Waste Management;
  • Key challenges in the Supply Chain Triangle;
  • Balancing the Triangle through Sales & Operations Planning;
  • Creating an end-to-end focus in the Indaver organization;
  • Impact and value generation. 
lees meerterug
Room 2 - Innovative Digital Transformation

Room 2 - Innovative Digital Transformation

CASE IJspaleis 
Digitalisering van poort tot poort


Wally Gijzen, Directeur IJspaleis

IJspaleis, een Nederlandse producent van consumptie-ijs, maakt niet alleen ijs voor de eigen merken maar is ook een belangrijke leverancier van private label ijs. Inmiddels kan IJspaleis alle Nederlandse retailers en groothandels, alsook heel wat buitenlandse, onder haar klanten rekenen. Zo wordt 60% van de ijsomzet naar dertien verschillende landen geëxporteerd. Om aan de groeiende en wisselende vraag voor haar klanten en merken te kunnen voldoen had IJspaleis de uitdaging om haar logistieke stroom te optimaliseren. Real-time inzicht in de grondstoffen en materialen, halffabricaten en eindproducten zijn daarbij cruciaal. Met behulp van de geïntegreerde WMS en MES oplossing van Objective heeft IJspaleis de digitalisering van haar volledige proces van ontvangst, productie van de halffabricaten, tot het verpakken en verzenden van eindproducten ingezet. In deze sessie geeft Wally Gijzen inzicht over het implementatieproject bij IJspaleis.   
lees meerterug
Room 3 –  Innovative Supply Chain Management

Room 3 – Innovative Supply Chain Management

CASE Ardo
Customer Fulfilment – Supply Chain Segmentation & Differentiation in order to maximize value.

Klaas Mouton, Group Sales & Marketing Director – Ardo

Organizations are under continuous pressure to deliver consistent fulfilment excellence. The kind of fulfilment excellence that allows them to swiftly react & respond to the customer's changing needs and expectations.
Simultaneously it remains equally important to monitor and keep control of (cost) efficiency.
Supply Chains of tomorrow need to be agile and able to respond to these changes in customer fulfilment needs. Therefore, it is crucial to develop and expand the internal collaboration skills across all functions involved in the customer journey, enabling organizations to deliver a solid & consistent service to their customers, while optimizing cost and building customer trust and loyalty. End-to-end from start to finish!


 
lees meerterug
Room 4 - Innovative Warehouse Management

Room 4 - Innovative Warehouse Management

CASE ShopWeDo
E-commerce logistiek van de toekomst: van 100% manueel tot 80% gerobotiseerd

Kenny Van Paesschen, CEO -ShopWeDo
Eric Ebbers, warehouse specialist - Lalesse

 
E-fulfilment center ShopWeDo zal dit jaar nog transformeren in één van de eerste volledig geautomatiseerde e-commerce warehouses in België. Hiervoor gaan ze de samenwerking aan met het Nederlandse bedrijf Lalesse Logistic Solutions. AutoStore, een compact gerobotiseerd opslag- en orderverzamelsysteem, zal ervoor zorgen dat het overgrote deel van de bestellingen geautomatiseerd verlopen. Kenny Van Paesschen, CEO van ShopWeDo en Lalesse warehouse specialist Eric Ebbers, lichten toe hoe het warehouse stap voor stap van 100% manueel naar 80% gerobotiseerd transformeert.
 
 
lees meerterug
Room 5 - Innovative Supply Chain Management

Room 5 - Innovative Supply Chain Management

CASE Van Oirschot
Assortimentsindex: maximale assortimentsoptimalisatie met minimale workload
An Tant, Aankoopmanager - Van Oirschot

De groothandel Van Oirschot met 10 filialen stuurt de voorraad van haar artikelen voortaan via een assortimentsindex. Hierdoor weten ze snel of een artikel wel of niet op voorraad moet liggen en wat de omzet- en rendementspotentie van dat artikel is. Zo kunnen ze een complex geheel aan data met een minimale workload beheren en worden de voorraden in de filialen optimaal afgestemd op de behoeften van de klant. Aankoopmanager An Tant vertelt hoe ze bij Van Oirschot de theorie achter assortimentsoptimalisatie omzetten in de praktijk.
 
lees meerterug
Room 6 – Innovative supply chain solutions

Room 6 – Innovative supply chain solutions

CASE ICI Paris XL
ICI Paris XL maakt zijn distributiecentrum future proof.

Patrick Willems, Supply Chain Manager Benelux ICI Paris XL
Eric Vandenbussche, Founder CEO Logflow

 
ICI Paris XL ligt in de vuurlijn van veranderende markteisen, een sterk groeiend assortiment en e-commerce uitdagingen.
Dit alles moet wendbaar gerealiseerd worden binnen een brownfield context. Redenen genoeg om alle processen out of the box te durven herdenken.
Logflow werkte een masterplan visie uit, future proof en state of the art.
 
lees meerterug

Koffiepauze - 10.55u - 11.30u

Ideaal moment om uw collega's te ontmoeten. Gebruik vooraf de Eventmanager om gericht afspraken te maken.
lees meerterug

Parallelle sessies - 11.30u - 12.10u

Room 1 - The S&OP journey

Room 1 - The S&OP journey

CASE – Duvel Moortgat
Balancing the Duvel Moortgat Supply Chain Triangle through improved Demand Planning & Inventory Management

Koen Van der Taelen, Chief Supply Chain Officer
  • The Duvel Moortgat Supply Chain: a family brewery with a masterpiece;
  • Key challenges in the Supply Chain Triangle;
  • Balancing the triangle through improved Demand Planning & Inventory Management;
  • Impact and value generation;
  • Driving the broader Sales & Operations Planning process.
lees meerterug
Room 2 - Innovative Demand Planning

Room 2 - Innovative Demand Planning

Demand Planning & Replenishment for Perishable Goods
Tim van Lohuizen, Logistics & Supply Chain consultant

In an environment where products have a very short shelf life, it is essential to maintain the optimal inventory levels to avoid either lost sales or product waste. Based on an example of a specially designed tool, this business case will explore how the tool helps users to make better inventory decisions. The business case addresses topics including demand forecasting, replenishment strategies, user input and visualization.

 
lees meerterug
Room 3 - Innovative Digital Transformation

Room 3 - Innovative Digital Transformation

Case New Valmar
Hoe digitalisering groei van New Valmar ondersteunt 

Gabi Kauer, Internal Sales Manager & Exact Administrator – New Valmar

New Valmar, groothandel in babyverzorgingsartikelen van Nûby, levert wereldwijd aan kleine en grote bedrijven via een omnichannelbenadering. Het bedrijf is zeer succesvol en kent een hoge groei die mogelijk kan worden gemaakt door een doorgedreven en uitgekiende automatisering van de bedrijfsprocessen. Gabi Kauer schetst ons hoe een en ander werd aangepakt en wat de impact is op de resultaten.
 
lees meerterug
Room 4 - Innovative Warehouse Management

Room 4 - Innovative Warehouse Management

CASE Denys
Transformatie van technisch afhaalmagazijn naar logistieke omgeving

Kristof Deneire, supply chain manager – Denys


Denys is een gekend project- en bouwbedrijf dat diverse activiteiten mengt. De combinatie van interne werkplaatsen en on-site werven zorgt voor een complexe magazijnwerking. Er ontstonden bottlenecks door de groei van het assortiment en de toename van het aantal product flows in het magazijn. De magazijnwerking werd aangepakt en geprofessionaliseerd. Het eindresultaat is een totaalintegratie van het WMS, de Verticale Modula Liften, het magazijn met meerdere verdiepingen en de baliewerking. Zowel de ugly’s als de spoedorders worden nu op een efficiënte en gestructureerde manier verwerkt.
lees meerterug
Room 5 - Innovative Supply Chain Management

Room 5 - Innovative Supply Chain Management

CASE Pipelife
This future is now: Pipelife’s Forecast-to-Fulfill Journey”

Steven Gerritsen, European Supply Chain Expert -  Pipelife International, part of the Wienerberger Group


Pipelife (part of the Wienerberger Group) is a leading supplier of piping system solutions for infrastructure, buildings and agriculture. Based in 25 countries, they provide communities around the world with safe, healthy and carefree living for current and future generations. In this case Steven Gerritsen, European Supply Chain Expert, will speak about why they have selected Optimact as Supply Chain Planning tool on top of SAP, milestones, approach and objectives of the project.
lees meerterug
Room 6 - Innovative Transport Management

Room 6 - Innovative Transport Management

CASE Albert Heijn
'Integration & Efficiency unlocks potential in Transportplanning- and execution'

Martijn Beerepoot - Albert Heijn Project Manager Distributie & Transport

Drie jaar geleden startte Albert Heijn met het Data Driven Transport programma. Al snel werden de eerste vruchten geplukt van een efficiënte transportplanning vanuit de regionale distributiecentra richting de ruim 1000 winkels.
Martijn Beerepoot, Project Manager Distributie & Transport, vertelt over hoe de steeds nauwere samenwerking met Conundra en haar transportoptimalisatiesoftware 'OptiFlow Match', resulteert in kosten- en kwaliteitsverbeteringen in het gehele transportnetwerk waarvoor het verantwoordelijk is.
lees meerterug

Lunch - 12.10u - 13.00u

Catering wordt u gedurende de gehele dag gratis aangeboden door Value Chain / Business Logistics.
Opnieuw hét moment om even te ontspannen en te netwerken met collega's en om contacten te leggen met onze partners, specialisten in innovatieve oplossingen.
lees meerterug

Middag keynote - 13.00u - 13.40u

Homo Digitalis
How digitalization makes us more human

Thierry Geerts, CEO Google Benelux

Digital applications simplify our lives, save time during the day, find information, but especially can help us stay in contact with loved ones despite the pandemic or if they live thousands of km from here. In short, all things that are fundamentally… human!
 
The changes that we are experiencing with digitalization are particularly significant, on a technical, human and social level. This digitalization does not make us less but more human, as a result of which, people themselves have evolved into what you could call a new human species: the homo digitalis.
Companies have to adapt to those new available technologies, review their business models and procedures to serve their customers better. This "4th industrial revolution" will obviously impact the supply chain as well. You have to reinvent Supply Chain in Digitalis taking advantage of digitalization, AI, Blockchain, 3D printing, ...
lees meerterug

MTO - Conference (Management, Technology & Operations) - 13.40u - 14.30u

Tijdens de MTO-Conference (Management, Technology and Operations) krijgen we via interviews van 6 minuten allerhande nieuwe concepten en producten voorgesteld.
Direct to the point is dus de boodschap, want de toegestane tijd is beperkt.
Moderator is Michaël Van Droogenbroeck, financieel specialist bij de VRT.
Volgende topics komen aan bod:

Data visualisatie: van big data naar actiegerichte analyse
EyeOn
 
Reflex WMS For Factory: optimaliseer logistiek binnen productieomgeving
Hardis Group
 
Visie Exact op uitdagingen in Digital Supply Chain
Exact
 
Visual Production Planning
Optimact
 
Warehouse visibility through real-time data-streaming
Moore Consulting
 
E-commerce needs faster process for order fulfillment
Kardex
 
'Vrachtwagens in Europa vervoeren meer dan 30% lucht, het kan beter’
Conundra
 
The ultimate link between theory and practice in inventory optimization
Slimstock
 
Automatiseer uw inkoop- en verkoopproces met Gatewise 
ECI Software Group
 
Gain sharing with your customers
Caroz
lees meerterug

Parallelle sessies - 14.25u - 15.05u

Room 1 - The S&OP journey

Room 1 - The S&OP journey

CASE Perfetti Melle
The Perfetti Van Melle Supply Chain: alignment between commercial and operational processes

Williemien Broeders, Director Supply Chain Europe
  • Key challenges in the Supply Chain Triangle
  • Balancing the triangle through a uniform S&OP methodology and associated software on international level
  • Worldwide presence with global and local brands
  • Forecasting and monitoring
lees meerterug
Room 2 - Innovative Supply Chain Management

Room 2 - Innovative Supply Chain Management

CASE Fresh Flow
Hoe zonder stijgende logistieke kosten, meer omzet en hogere flexibiliteit realiseren?

Frank Van Nuffel, manager Fresh Flow


Fresh Flow is actief in de ‘food service’ met leveringen aan horeca, groothandel, cateraars, restaurants, … en moet dus erg flexibel en snel kunnen inspelen op de marktvraag. Helaas worstelde het bedrijf met te lange levertermijnen en een te grote Minimum Order Quantity (MOQ). Samen met valueXstream werd een oplossing bedacht en werd het businessmodel aangepast. Denk daarbij onder andere aan een assortimentsuitbreiding, een MOG op totaal order in plaats van op productniveau, het verleggen van het klantorderontkoppelpunt, de logistieke dienstverlener waarde toevoegende activiteiten laten uitvoeren, …
Hoe men een en ander procesmatig heeft aangepakt, hoe het stockbeheer werd aangepast en welke ondersteuning van de software werd verwacht, wordt tijdens deze uiteenzetting duidelijk.
lees meerterug
Room 3 - Innovative Digtial Transformation

Room 3 - Innovative Digtial Transformation

CASE Johnson&Johnson
Demand & Supply Planning in de beweeglijke Clinical Supply Chain van Janssen R&D

Thijs Herteleer,  Director Supply Chain Planning Johnson & Johnson
 
Janssen Pharmaceuticals R&D and its Clinical Supply Chain are responsible for the planning, sourcing, manufacturing and distribution of new medicines, from initial development until transfer to the com-mercial supply network. This includes all in-house and outsourced manufacturing of clinical supplies, demand forecasting, supply planning, and global distribution of clinical supplies. Through a global supply network, Janssen Pharmaceuticals secures the supply of medicine for  more than 330 clinical trial programs every year. This is a very challenging responsibility, as both demand and supply are characterized by many uncertainties and unpredict-able events (incl. managing viral outbreaks). Thijs Herteleer will explain how they organize supply chain planning in an integrated way,.
 
Yet, is this increased patient safety the only benefit of this setup? Or did the industry unconsciously took some steps towards become more mature within industry 4.0? That’s up to you to discover, by joining bluecrux and Johnson & Johnson on stage.
lees meerterug
Room 4 - Innovative Warehouse Management

Room 4 - Innovative Warehouse Management

CASE Saint Gobain Weber Beamix B.V
Gyproc & Weber strijken WMS landschap glad met Astro WMS

Franky Noten - Supply chain manager Saint Gobain Benelux

Saint Gobain construction products heeft voor Astro WMS gekozen van Consafe Logistics. Zij hanteren dit WMS voor meerdere sites waarbij ze één applicatie gebruiken, grotendeels gestandaardiseerd. Hieraan zitten meerdere voordelen. Daarnaast heeft men ook bewust gekozen voor dedicated WMS ten opzichte van een WM module uit het ERP systeem. Hierover alle ins en outs tijdens de sessie.
lees meerterug
Room 5 - Innovative Digtial Transformation

Room 5 - Innovative Digtial Transformation

CASE - How analytics can help boost in-store stock-rotation in retail
Jan Muermans, Senior Analytics Translator 

Maxeda and Python Predictions embarked on an explorative journey together. The destination? A world where stores operate more efficiently, at a higher level of stock rotation, driven by analytics insights. How to get there? Using analytics to understand the underlying factors impacting stock rotation and translate these insights into action plans.
The presentation will talk about the what, the why and the how of the project. It will cover the roadblocks that were encountered, the analytics insights and how they were translated into actionable, impactful recommendations.
Hopefully by the end, we will have convinced you of the value of analytics to make a step-change in your supply chain management.
 
lees meerterug
Room 6 - Innovative Transport Management

Room 6 - Innovative Transport Management

CASE Arteco Coolants
Mitigating Risk with Ahlers smart data simulations for coolant products.
Véronique Tuteleers- Operations Manager responsible for Purchasing & Supply Chain Arteco Coolants

Arteco develops and manufactures quality antifreeze coolants and heat transfer fluids for automotive and industrial applications. They offer innovative, competitive and efficient aqueous solutions to provide optimized thermal heat transfer and corrosion protection for cooling systems. Arteco has a just-in-time production plant in Schoten from where they deliver to all their main OEM partners in the automotive sector. An important prerequisite to stay certified as a trusted supplier, is contingency planning. They need to be able to present an alternative, ready-to-deploy distribution plan to ensure continuity of deliveries in case of a hard shutdown of production. The Ahlers Data Analytics team developed the digital supply chain model enabling Arteco to analyze and simulate the impact of contingency scenarios on costs, operations and customer service level.
 
lees meerterug

Koffiepauze - 15.10u - 15.40u

Ideale gelegenheid om bij het nuttigen van een gebakje of dessertglaasje te netwerken.
lees meerterug

Parallelle sessies - 15.40u - 16.20u

Room 1 - Innovative Planning & Artficial Intelligence

Room 1 - Innovative Planning & Artficial Intelligence

Artficial Intelligence allows planners to quickly adapt to a changing world
Serge Demeyer, Professor, Universiteit Antwerpen en Piet Buyck, CEO, Garvis 
 
The ability to plan accurately is of great importance to companies. But it is also extremely difficult: with current technology, planning is often based on the assumption that the past will repeat itself. Unexpected events obviously invalidate this assumption; the recent blocking of the Suez Canal the COVID-19 pandemic are prime examples. Garvis (a spin-off company of the University of Antwerp) provides a bionic forecasting solution that combines transparent artificial intelligence with the insights of the planner for real-time data analysis. This allows to reduce the forecast error with 30% and allows enterprises to provide a better service with less time and less stock. Garvis has a big impact on the bottom line of an enterprise and can be implemented in less than 24 hours. In this presentation we will shed some light on how a unique collaboration between industry and university allows to bring a revolution to the forecasting problem.
 
lees meerterug
Room 2 - Innovative Digital Transformation

Room 2 - Innovative Digital Transformation

CASE Renson
Why Renson wants to connect more

dr. ir Steven Vandekerckhove - R&D Manager Digital Innovation

Deel 1:
- Interne digitale transformatie binnen Renson;
- Gebruikte software tools om de digitale transformatie te ondersteunen (bijv. het gebruik van on-line configuratoren). 

Deel 2:
Waarom Renson ervoor koos om geconnecteerde toestellen te ontwikkelen: o.a.

- Touchpoints creëren in een downstream supply chain (distributeurs, installateurs, eindklanten);
- Het ontwikkelen van productdienststystemen (met geconnecteerde producten). 

Deel 3 :
Gebruik productdata 

- Versterken van het merk door bijv. de installatiekwaliteit vanop afstand te bepalen
- Awareness te creëren bij eindklanten wat jullie toestellen voor hen betekenen 
 
lees meerterug
Room 3 - Innovative Digital Transformation

Room 3 - Innovative Digital Transformation

Een pragmatische weg naar Supply Chain Resilience   
Luc Baetens, Partner & Supply Chain Expert - Möbius


Er is nog weinig twijfel over het belang van Supply Chain Resilience. De meeste Supply Chains zijn het afgelopen jaar stevig door elkaar geschud. De ene heeft de schokken al beter verwerkt dan de andere. Vele bedrijven willen beter in staat zijn om met toekomstige schokken om te gaan. Intussen zijn er talloze artikels verschenen over het belang van resilience in Supply Chains. Maar wat is Supply Chain Resilience nu precies? Hoe ziet een veerkrachtige Supply Chain eruit? Wat is er nodig om een Supply Chain meer resilient te maken? En, vooral, hoe pak je dat concreet aan? In deze presentatie stelt Luc Baetens een pragmatische aanpak voor om de resilience van een Supply Chain stap voor stap te verbeteren.

 
lees meerterug
Room 4 - Digitalisation and Artificial Intelligence

Room 4 - Digitalisation and Artificial Intelligence

CASE DHL Supply Chain
Hoe het potentieel van digitalisering realiseren? Van strategie naar implementatie, met concrete voorbeelden uit de praktijk

Bastiaan Snaterse, Global Product Development Manager – Accelerated Digitalization @ DHL Supply Chain


DHL Supply Chain Digitalisering is onderdeel van de bedrijfsstrategie. Maar hoe ziet dit er dan uit?
Hoe wordt dit in de organisatie verankerd?
Welke methodologie wordt gebruikt?
Op welke  digitale ‘producten’ wordt gefocussed?
En hoe zorgen we ervoor dat deze ook worden geimplementeerd?

Naast antwoord op deze vragen wordt er ingezoomd op de wereldwijde uitrol van ‘smart devices’ en van de ‘DHL App store’.
We staan stil bij de plaats die ze innemen in onze operaties. Tenslotte is er ook aandacht voor de opschaling van ‘Assisted Picking AMRs’.
lees meerterug
Room 5 - Innovative Digital Transformation

Room 5 - Innovative Digital Transformation

CASE Brussels Airport Company
How do we innovate with IoT at BAC

Glenn Schnieders, IoT Product Manager – BAC

 
An airport is a passenger centric oriented business, where we have to keep finding (smart) ways to improve the journey of a passenger. Our mission is to put smart before every product, smart trolley, smart border, smart gate, ... As an airport we are in control from the moment passengers enter the premise until the moment they exit the premise. There are several so-called touch points where we can get data from the passengers. We have to find ways to get a grip (get data) of each of those touch points, to learn from that data and improve our processes. IoT applications are a valuable solution.
lees meerterug
Room 6 - Innovative Transport Management

Room 6 - Innovative Transport Management

CULT – A project larger than life
Alex Van Breedam: CEO TRI-VIZOR, Prof. Antwerp Management School en KULeuven


Vooraanstaande bedrijven Danone, Delhaize, Jacobs Douwe Egberts, Pro-Duo, Proximus, Telenet en Schoenen Torfs gaan samenwerken om de levering van pakjes bij de consument en in winkels groener, efficiënter en ethischer te organiseren. Dat doen ze via CULT, een onafhankelijk initiatief dat goederen van bedrijven slim wil bundelen in magazijnen aan de rand van de stad en op die manier het aantal ritten naar de stad wil groeperen en verminderen. De Green Deal Deliveries worden slim gebundeld op cargofietsen en elektrische bestelwagens.  CULT start in Antwerpen, maar de ambitie is om het initiatief later ook uit te rollen in andere steden. Initiatiefnemer Tri-Vizor wil zo naar een stadsdistributie open voor elke marktspeler en gefaciliteerd door de stedelijke overheid.
lees meerterug

Afsluitende keynote - 16.20u - 17.00u

Managing Transitions with the Six Batteries of Change
Kurt Verweire, Associate Professor of Strategy Vlerick Business School

In today’s fast-paced, uncertain world, organisations need to adapt quickly to survive. Despite the abundance of books and advice, companies still struggle with this topic. There are various models that set out a process or series of steps to follow to achieve successful change. But change is increasingly continuous and then it’s hard to identify a start and end point. Which means seeing change as a purely top-down, sequential process can be dangerous.

In this session, Kurt Verweire proposes a new change model, called the Six Batteries of Change. The starting point of the change model is that effective change is all about managing energy. Each organisation has a level of energy – and when you generate enough energy, you can use it to make lasting change happen. But if your energy reserves are running low, your change efforts will quickly fizzle out. The new model for change sets out which aspects of business generate energy for change and outlines how you can use it to make lasting, effective change happen in your organisation.
lees meerterug

Receptie voor alle aanwezigen van 17.00u - 18.00u

X