Supply Chain Innovations » Programma

Hieronder vindt u het voorlopige programma van Supply Chain Innovations 2020. Door het uitstellen naar een nog niet bepaalde datum in  2020 is het mogelijk dat sommige sprekers hun uiteenzetting niet meer kunnen geven.
Hou er rekening mee dat dit nog de versie is van SC Innovations 2020 - 19 maart. Zodra het programma volledig herbevestigd is door de sprekers komt een nieuwe download beschikbaar.

Download hier het printvriendelijk overzicht van het programma van Supply Chain Innovations 2020

Download hier het programmaboekje

08.00u Start van Supply Chain Innovations 2020

Registratie, ontbijt en al een eerste netwerkmoment.
lees meerterug

Opening Keynote - 08.45u - 09.25u

Supply Chain in a data-centric world
Didier Ongena, Managing Director – Microsoft Belgium and Luxembourg
 
What happens when 50 billion devices are connected to the internet in 2030, and 2 billion first line workers finally participate in the digital revolution? Didier Ongena walks us through a world where digital technologies will augment our human ingenuity and will help organizations re-invent productivity.
lees meerterug

Split Keynotes (3) - 09.30u - 10.10u

Split Keynote A

Split Keynote A

Naar nieuwe business modellen in de digitale transitie
Prof. dr. ir. Paul Grefen – Eindhoven University of Technology
 
Het is een gemiste kans als de inzet van nieuwe informatietechnologie niet veel verder komt dan het verbeteren van bestaande samenwerkingsvormen in supply chains. Op die manier blijven structuren ongewijzigd en wordt de kracht van moderne technologie slechts marginaal benut. Nieuwe ontwikkelingen als digitale platforms, internet of things, advanced analytics en blockchain gaan pas echt hun waarde leveren als bedrijven bereid zijn om op een andere manier naar hun supply chain te kijken. Dat betekent nadenken over de werkelijke toegevoegde waarde die we aan klantensegmenten willen leveren en over de partners in ons ecosysteem die dit mogelijk kunnen maken. Enkel zo kunnen we onze marktpositie consolideren, verder uitbouwen, en soms de markt zelf veranderen.  Doen we dat niet, dan is de kans groot dat onze marktpositie wordt ingenomen door een andere partij die dat wel doet. Voorbeelden uit de praktijk zijn legio. Denk erover na en begin bij het bedenken van de juiste business structuren waarin we technologie toepassen, niet bij de technologie zelf. Tijdens deze presentatie gaat professor dr. ir. Paul Grefen in op deze structuren en laat hij zien hoe wij ze in de praktijk kunnen toepassen.
lees meerterug
Split Keynote B

Split Keynote B

From S&OP and IBP to Strategy-Driven S&OP
Prof. dr. Bram Desmet, Assistant Professor Operations and Supply Chain Management – Vlerick Business School

 
To overcome the traditional struggles in implementing Sales & Operations Planning (S&OP) and in moving from S&OP to Integrated Business Planning (IBP), we need to fundamentally rethink how planning is done in companies. Therefore, we created a new concept called ‘Strategy-Driven S&OP’. It starts from setting clever financial targets per customer-product segment, accounting for the chosen strategy. It integrates strategic planning, financial planning and S&OP into one integrated planning process, driven by the Chief Supply Chain Officer or CSCO. By taking S&OP and IBP to Strategy-Driven S&OP, we create balance in the supply chain triangle of service, cost and cash, and create more value for the shareholder, as measured by ROCE, the Return on Capital Employed.
Implementing Strategy-Driven S&OP requires reshuffling the power balance in the executive committee. It requires a shift from the traditional ‘conflict driven’ structure towards a ‘value driven’ or ‘strategy-driven’ model. To enable the shift, we need to address the competence gap with the current VP SC, his peers in the Executive Committee, the CFO, the CEO, the board of directors, the shareholders and investors.
We’ve invited four additional speakers to share their S&OP journey and elaborate on how the Supply Chain Triangle has enabled them to grow in S&OP maturity.

 
lees meerterug
Split Keynote C

Split Keynote C

Impact op warehouse activiteiten door trends in supply chain van producent
Hessel Visser, mede-auteur van de bestseller ‘Werken met Logistiek’. Hij was 20 jaar docent bij de Nyenrode Business Universiteit.

Producenten moeten inspelen op de klanteneisen die customer build producten en diensten wensen: mass customization. Daarbij komt de evolutie naar een meer circulaire industrie. De producenten verleggen dan ook heel wat activiteiten naar hun warehouses en/of dienstverleners. De magazijnen en distributiecentra worden heel wat complexer en evolueren naar hoog gemechaniseerde transferpunten. Het aantal bottlenecs neemt toe. De beheersing van de supply chain wordt hierdoor steeds belangrijker en vraagt om een integrale benadering van de keten.
Hessel Visser ontwikkelde met Van Goor het integrale logistieke concept om de keten opnieuw op te zetten en/of te herstructureren. Hij zet ons tijdens zijn presentatie, aan de hand van recent onderzoek en diverse praktijkvoorbeelden, aan na te denken over de opzet van onze supply chain. Zijn we goed bezig of moeten we van richting veranderen?  
 
lees meerterug

Parallelle sessies - 10.15u - 10.55u

Room 1  -  Digitalisation and Artificial Intelligence

Room 1 - Digitalisation and Artificial Intelligence

PwC's study results
The benefits of implementing a Manufacturing Execution System (MES) on the shop floor


Wiebke Peeters, Senior Consultant MC Operations – PwC Belgium
Sami Karttunen, Senior Manager MC Operations – PwC Germany


Clean up your mess with an MES!
Implementing a Manufacturing Execution System on the production floor holds many benefits. The production software connects the shop floor with the top floor and can improve data collection and decision-making, product traceability, overall equipment effectiveness (OEE), quality, real-time visibility and much more. PwC Belgium conducted a study in order to get a better understanding of the usage and knowledge of MES solutions on today’s production floors. Curious to know more about companies’ perceived benefits of an MES implementation, the challenges faced and the functionalities used? Come find out more during the presentation of PwC’s study results!
 
lees meerterug
Room 2 – Innovative Digital Transformation

Room 2 – Innovative Digital Transformation

CASE – Belchim
Implementing S&OP and getting a grip on the Supply Chain fast

Maarten Hentzen, Supply Chain Manager – Belchim


Belchim Crop Protection (BCP) is offering solutions for sustainable crop management in the different worldwide countries. Beside the rollout of a new ERP implementation, there was an urgent need to prepare the organisation growth and start using data in a systematic way for the purpose of planning and forecasting of the Supply Chain across the whole network.
BCP managed to start using Optimact in three months’ time for optimisation of the S&OP process.  It was very helpful that master data could be cleaned and used in an agile way. BCP can now better share forecasts with key suppliers and discuss the forecasts with the different companies in a more structured way.  Moreover, it supports the new inventory strategy, that allows the company to reduce inventory levels and improve control to give better service to its customers.
lees meerterug
Room 3 - The S&OP journey

Room 3 - The S&OP journey

CASE Indaver
Balancing the Indaver Supply Chain Triangle through Sales & Operations Planning

Annick Van Driessen, International Director Supply Chain Operations – Indaver
  • The Indaver Supply Chain: Sustainable Waste Management;
  • Key challenges in the Supply Chain Triangle;
  • Balancing the Triangle through Sales & Operations Planning;
  • Creating an end-to-end focus in the Indaver organization;
  • Impact and value generation. 
lees meerterug
Room 4 -  Innovative Digtial Transformation

Room 4 - Innovative Digtial Transformation

Case New Valmar
Hoe digitalisering groei van New Valmar ondersteunt 


Gabi Kauer, Internal Sales Manager & Exact Administrator – New Valmar

New Valmar, groothandel in babyverzorgingsartikelen van Nûby, levert wereldwijd aan kleine en grote bedrijven via een omnichannelbenadering. Het bedrijf is zeer succesvol en kent een hoge groei die mogelijk kan worden gemaakt door een doorgedreven en uitgekiende automatisering van de bedrijfsprocessen. Gabi Kauer schetst ons hoe een en ander werd aangepakt en wat de impact is op de resultaten.
 
lees meerterug
Room 5 – Innovative Warehouse Management

Room 5 – Innovative Warehouse Management

CASE Milliken Europe
Redesign van een Europees distributienetwerk in de specialty chemical industrie

Alain Van Den Berghe, Business Finance & Supply Chain Leader Chemicals Europe – Milliken
Luc Forceville, , expert supply chain projects – Logflow

 
Vanuit zijn diverse productiesites in de VS en Azië distribueert Milliken Europe hoogwaardige plastiek additieven en polymerische vloeibare kleurstoffen voor de industrie via twee distributiecentra in Europa, één in het Verenigd Koninkrijk en één in België. Dat netwerk was historisch ontstaan.
Samen met Logflow heeft Milliken dat netwerk geëvalueerd vanuit een kosten- en servicestandpunt om te komen tot een geoptimaliseerde distributie set-up. Deze diende als basis voor een brede marktbevraging bij mogelijke logistieke dienstverleners. Ondertussen is de transitie naar de nieuwe 3PL succesvol geïmplementeerd.
lees meerterug
Room 6 – Innovative transport related supply chain solutions

Room 6 – Innovative transport related supply chain solutions

Logistics outsourcing in omnichannel retail: state of practice and service recommendations
Dr. Sara Verlinde, Senior Researcher – VUB


Tijdens deze uiteenzetting krijgt u van dr. Sara Verlinde antwoord op drie vragen. De antwoorden zijn gebaseerd op haar onderzoek/interviews met omnichannel retailers non-food en food:
  • Hoe organiseren omnichannel retailers hun logistiek?
  • Wat is hun motivatie om bepaalde delen van die logistiek te outsourcen? Anders gezegd, wat is de toegevoegde waarde van logistieke dienstverleners voor omnichannel retailers?
  • Hoe moeten logistieke dienstverleners zich best aanpassen om relevant te blijven voor omnichannel retailers?
lees meerterug
Room 7 -  Innovative Digtial Transformation

Room 7 - Innovative Digtial Transformation

Case - Johnson&Johnson
Track & Trace within industry 4.0: Mandatory or basis?


Leo Berrens, former Director Customer Logistic Services at Johnson & Johnson
Xavier Verberckt, Supply Chain & Operations professional at bluecrux

 
In the last decade the pharmaceutical industry has been investing a lot to comply with new Serialization and Track & Trace legislations across the globe. For most companies within the industry, this included connecting internal & contract manufacturing sites, distribution centres & 3PL's to an overarching serial number database. All for 1 goal: to track & trace products throughout their end-to-end supply chain to ultimately increase patient safety.
 
Yet, is this increased patient safety the only benefit of this setup? Or did the industry unconsciously took some steps towards become more mature within industry 4.0? That’s up to you to discover, by joining bluecrux and Johnson & Johnson on stage.
lees meerterug

Koffiepauze - 10.55u - 11.30u

Ideaal moment om uw collega's te ontmoeten. Gebruik vooraf de Eventmanager om gericht afspraken te maken.
lees meerterug

Parallelle sessies - 11.30u - 12.10u

Room 1  -  Digitalisation and Artificial Intelligence

Room 1 - Digitalisation and Artificial Intelligence

CASE - How analytics can help boost in-store stock-rotation in retail

Xavier Verbeeck, Supply Chain Director at Maxeda DIY
Jan Muermans, Senior Analytics Translator at Python Predictions


Maxeda and Python Predictions embarked on an explorative journey together. The destination? A world where stores operate more efficiently, at a higher level of stock rotation, driven by analytics insights. How to get there? Using analytics to understand the underlying factors impacting stock rotation and translate these insights into action plans.
The presentation will talk about the what, the why and the how of the project. It will cover the roadblocks that were encountered, the analytics insights and how they were translated into actionable, impactful recommendations.
Hopefully by the end, we will have convinced you of the value of analytics to make a step-change in your supply chain management.
 
lees meerterug
 Room 2 – Innovative Forecasting & Planning optimisation

Room 2 – Innovative Forecasting & Planning optimisation

CASE Johnson & Johnson
Planning in de Clinical Supply Chain van Janssen R&D

Cas Hilhorst, Global Supply Chain Manager – Johnson & Johnson


Janssen Clinical Supply Chain supports all clinical trial supplies of the Janssen R&D portfolio and is responsible for the planning, sourcing, manufacturing and distribution of new medicines, from initial development until transfer to the commercial supply network. This includes all in-house and outsourced manufacturing, demand forecasting, supply planning, and global distribution of clinical supplies. Through a global supply network, they secures the supply of medicine to more than 60.000 patients in more than 330 clinical trials every year. Cas Hilhorst, Director within the Clinical Supply Chain, will explain how the Janssen Clinical Supply Chain has organized supply chain planning in an integrated way, in this very challenging supply chain environment.
lees meerterug
Room 3 –  The S&OP journey

Room 3 – The S&OP journey

CASE – Duvel Moortgat
Balancing the Duvel Moortgat Supply Chain Triangle through improved Demand Planning & Inventory Management

Koen Van der Taelen, Chief Supply Chain Officer
  • The Duvel Moortgat Supply Chain: a family brewery with a masterpiece;
  • Key challenges in the Supply Chain Triangle;
  • Balancing the triangle through improved Demand Planning & Inventory Management;
  • Impact and value generation;
  • Driving the broader Sales & Operations Planning process.
lees meerterug
Room 4 – Innovative Digital Transformation

Room 4 – Innovative Digital Transformation

CASE Van Oirschot
Assortimentsindex: maximale assortimentsoptimalisatie met minimale workload
An Tant, Aankoopmanager - Van Oirschot

De groothandel Van Oirschot met 10 filialen stuurt de voorraad van haar artikelen voortaan via een assortimentsindex. Hierdoor weten ze snel of een artikel wel of niet op voorraad moet liggen en wat de omzet- en rendementspotentie van dat artikel is. Zo kunnen ze een complex geheel aan data met een minimale workload beheren en worden de voorraden in de filialen optimaal afgestemd op de behoeften van de klant. Aankoopmanager An Tant vertelt hoe ze bij Van Oirschot de theorie achter assortimentsoptimalisatie omzetten in de praktijk.
 
lees meerterug
Room 5 – Innovative Warehouse Management

Room 5 – Innovative Warehouse Management

CASE Denys
Tansformatie van technisch afhaalmagazijn naar logistieke omgeving

Niels Duquet, Logistiek Manager – Denys


Denys is een gekend project- en bouwbedrijf dat diverse activiteiten mengt. De combinatie van interne werkplaatsen en on-site werven zorgt voor een complexe magazijnwerking. Er ontstonden bottlenecks door de groei van het assortiment en de toename van het aantal product flows in het magazijn. Niels Duquet gebruikte zijn logistieke ervaring (vanuit Katoen Natie) om de magazijnwerking te professionaliseren. Het eindresultaat is een totaalintegratie van het WMS, de Verticale Modula Liften, het magazijn met meerdere verdiepingen en de baliewerking. Zowel de ugly’s als de spoedorders worden nu op een efficiënte en gestructureerde manier verwerkt.

 
lees meerterug
Room 6 – Innovative transport related supply chain solutions

Room 6 – Innovative transport related supply chain solutions

CASE Dynagroup (a bpost Company)
Focus on Quality & Efficiency resulting in improved customer satisfaction and bottom line savings

Philip Bleijlevens, Director Strategy, Innovation and CE at Dynagroup

Wietse Staverman, Manager – PwC – MC Operations

Dynagroup ( +/- 2.000 employees) is specialized innovative Supply Chain Solutions within the Benelux, for E-commerce or ID-related value added last-mile delivery and installation services and after sales repair & logistics. In a demanding environment managing challenges on financial performance (internal) and customer satisfaction (external), the bpost group has engaged with PwC to support Dynagroup to be fit for the future. Improvements have been realized within the field of:
  • Linehaul optimization (efficiency external spend)
  • Hub optimization (Maturity analysis & improvement programme)
  • Last-mile ‘performance-based’ delivery subco-model (with a strong focus on improving delivery performance & NPS)
  • Route optimization (less km’s, less driving hours in combination with improved on-time performance)
lees meerterug
Room 7 – Innovative Digital Transformation

Room 7 – Innovative Digital Transformation

CASE Brussels Airport Company
How do we innovate with IoT at BAC

Glenn Schnieders, IoT Product Manager – BAC

 
An airport is a passenger centric oriented business, where we have to keep finding (smart) ways to improve the journey of a passenger. Our mission is to put smart before every product, smart trolley, smart border, smart gate, ... As an airport we are in control from the moment passengers enter the premise until the moment they exit the premise. There are several so-called touch points where we can get data from the passengers. We have to find ways to get a grip (get data) of each of those touch points, to learn from that data and improve our processes. IoT applications are a valuable solution.
lees meerterug

Lunch - 12.10u - 13.00u

Catering wordt u gedurende de gehele dag gratis aangeboden door Value Chain / Business Logistics.
Opnieuw hét moment om even te ontspannen en te netwerken met collega's en om contacten te leggen met onze partners, specialisten in innovatieve oplossingen.
lees meerterug

Middag keynote - 13.00u - 13.40u

Industriële waardeketens in de 4e (digitalisering) en de komende 5e (sustainability) industriële revoluties
Dr. ir. Egbert-Jan Sol, Program Director Smart Industry – TNO-Industry
                                   Professor Research Strategy & Management – Radboud University Nijmegen

 
Ging het in de derde industriële revolutie nog om schaalgrootte, steeds grotere bedrijven en outsourcing naar Azië, de vierde industriële revolutie kenmerkt zich door regionale ecosystemen van toeleveranciers rondom world-class champions. Essentieel daarbij is de vergaande digitalisering, niet alleen van logistieke informatie, maar van alle informatie, van ontwerp tot kwaliteitsinformatie rondom producten die in steeds kleinere serie en veranderende uitvoeringen worden geproduceerd. De verwachting is dat een vijfde industriële revolutie wordt gekenmerkt door vergaande eisen ten aanzien van materiaal- en energiegebruik, afgedwongen door het in rekening brengen van steeds hogere CO2 vervuilingskosten. In dat laatste geval zijn servitisation business modellen, waarbij de producent eigenaar blijft van het product en dat weer terugkrijgt, een oplossing.
De vierde en vijfde industriële revoluties leiden tot ‘smart products’ en tot uiteindelijke ‘sustainable services’. Daarvoor én voor de continue behoefte aan productiviteitsverhoging, worden kennis en het gebruik van digitale middelen essentieel. Dwars door alle ICT hypes (big data, IoT, AI, Blockchain, etc.) kijkend wordt ook steeds duidelijker dat levenslang leren (van de zittende beroepsbevolking) misschien wel de grootste uitdaging vormt. 
lees meerterug

MTO - Conference (Management, Technology & Operations) - 13.40u - 14.30u

Tijdens de MTO-Conference (Management, Technology and Operations) krijgen we via interviews van 6 minuten allerhande nieuwe concepten en producten voorgesteld.
Direct to the point is dus de boodschap, want de toegestane tijd is beperkt.
Moderator is Michaël Van Droogenbroeck, financieel specialist bij de VRT.
Volgende topics komen aan bod:

Data visualisatie: van big data naar actiegerichte analyse
EyeOn
 
Reflex WMS For Factory: optimaliseer logistiek binnen productieomgeving
Hardis Group
 
Visie Exact op uitdagingen in Digital Supply Chain
Exact
 
Visual Production Planning
Optimact
 
Warehouse visibility through real-time data-streaming
Moore Consulting
 
E-commerce needs faster process for order fulfillment
Kardex
 
'Vrachtwagens in Europa vervoeren meer dan 30% lucht, het kan beter’
Conundra
 
The ultimate link between theory and practice in inventory optimization
Slimstock
 
Dé digitale snelweg die uw aankoop- en verkoopproces volledig automatiseert
Trivest Software Group
 
Blockchain in Supply Chain: Van hype naar realiteit
Oracle
lees meerterug

Parallelle sessies - 14.30u - 15.10u

Room 1 – Digitalisation and Artificial Intelligence

Room 1 – Digitalisation and Artificial Intelligence

CASE HEMA
Hema Digital Supply Chain enabler van verandering

Nanne van der Burg, Value Stream Lead Supply Chain – HEMA


HEMA is volop in transitie. Naast de bekende retailer is HEMA nu ook een merk dat bij andere retailers in de schappen ligt. Voorbeeld hiervan is het de samenwerking met Franprix in Frankrijk en recent ook Jumbo in Nederland en België. In de supermarkten van die ketens zullen de HEMA-artikelen worden verkocht. Het mogelijk maken van die strategie is voor een flink deel het werk van HEMA Digital Supply Chain, samen met vele collega’s binnen sales, operations, supply chain en logistics. Daartoe moet veel nieuwe functionaliteit worden ontwikkeld binnen de (digitale) Supply Chain.
Daarnaast zit HEMA midden in de implementatie van een nieuwe forecasting en replenishment tool, gebaseerd op AI en machine learning.
lees meerterug
Room 2 – Innovative Digital Transformation

Room 2 – Innovative Digital Transformation

CASE Fresh Flow
Hoe zonder stijgende logistieke kosten, meer omzet en hogere flexibiliteit realiseren?

Frank Van Nuffel, manager Fresh Flow


Fresh Flow is actief in de ‘food service’ met leveringen aan horeca, groothandel, cateraars, restaurants, … en moet dus erg flexibel en snel kunnen inspelen op de marktvraag. Helaas worstelde het bedrijf met te lange levertermijnen en een te grote Minimum Order Quantity (MOQ). Samen met valueXstream werd een oplossing bedacht en werd het businessmodel aangepast. Denk daarbij onder andere aan een assortimentsuitbreiding, een MOG op totaal order in plaats van op productniveau, het verleggen van het klantorderontkoppelpunt, de logistieke dienstverlener waarde toevoegende activiteiten laten uitvoeren, …
Hoe men een en ander procesmatig heeft aangepakt, hoe het stockbeheer werd aangepast en welke ondersteuning van de software werd verwacht, wordt tijdens deze uiteenzetting duidelijk.
lees meerterug
Room 3 - The S&OP journey

Room 3 - The S&OP journey

CASE Neuhaus Créateur Chocolatier
Balancing the Supply Chain Triangle at Neuhaus through improved Sales & Operations Planning

 
Edwin Candry, Director Process and ICT – Neuhaus Créateur Chocolatier
  • The Neuhaus Supply Chain: a chocolatier with your well-being at heart;
  • Key challenges in the Supply Chain Triangle: enabling growth while mastering complexity;
  • Balancing the triangle through improved Demand and Supply Planning;
  • Impact and value generation;
  • Driving the broader Sales & Operations Planning process: next steps. 
lees meerterug
Room 4 – Innovative Digital Transformation

Room 4 – Innovative Digital Transformation

Why is everybody speaking about DDMRP?
François Grisay, Manager – PwC  & Docent  Supply Chain – ICHEC Brussels Management School

 
  • Common supply chain challenges, with a ‘classical’ MRP?
  • What is Demand Driven MRP (and what is it not)?
  • What companies have already adopted this approach?
  • Key benefits & characteristics;What kind of system does it require?
 
 
lees meerterug
 Room 5 – Innovative Warehouse Management

Room 5 – Innovative Warehouse Management

CASE Lyfra Lekkerland / Fixmer              
How to meet the European requirements for traceability?

Thomas Chalant, Chief Operating Officer – Lyfra Lekkerland/Fixmer             (Uiteenzetting in het Engels)


Lyfra Lekkerland / Fixmer, part of the Landewyck group, is a major player in the wholesale of a variety of food and non-food products (tobacco, coffee, alcoholic and non-alcoholic drinks, sweets, etc.). In order to better manage the logistics activities and productivity of all its companies, the group decided to implement a warehouse management solution, capable of managing multiple warehouses and more than 8,000 products. In addition, the Landewyck group has to implement the track-and-trace function required to comply with the European directive on the identification and traceability of tobacco products.
Thomas Chalant illustrates how the group dealt with the logistical challenges and explains the benefits of the Reflex WMS implementation. The wholesaler now optimises the delivery to 800 points of sale (gas stations, wholesalers, specific operators, local governments, ...) and complies with the traceability requirements of his products.
lees meerterug
Room 6 – Innovative Warehouse Technologies

Room 6 – Innovative Warehouse Technologies

CASE Nu Skin
Een tevreden klant eindigt met een goede final mile

Peter de Bock, Transport Management – Nu Skin


De ‘final mile’ is alom bekend als een uitdagend stukje logistiek dat vooral aan de vervoerder wordt overgelaten. Toch is dit het gebied waar klanttevredenheid op kan slagen of falen. Elk type bedrijf heeft op dat vlak zijn eigen problemen. Nu Skin is als direct sales organisatie in transformatie van een B2B- naar een B2C-omgeving. Vertragingen in aflevering, gemiste afleverpogingen en retouren zjin daarom beter te voorkomen dan te genezen. In deze presentatie wordt ingegaan op de stappen die Nu Skin neemt, om als retailer zelf het heft in eigen handen te nemen, leidend naar financieel succes en klanttevredenheid.
lees meerterug
Room 7 - Innovative transport related Supply Chain

Room 7 - Innovative transport related Supply Chain

CASE Patrans
Optimale workflow van field medewerkers

Patrick de Wilde, IT-Manager - Patrans

Patrans is een transportbedrijf met als toevoegende waarde dat zij vooral complexe plaatsingen doen inclusief installatie. Bijvoorbeeld betaalautomaten, fitnessapparatuur en verkoopautomaten. Bij Patrans maken de mensen het verschil. Zij zijn naast chauffeurs vooral technische en oplossingsgerichte denkers en doeners.
Bij de keuze voor een software-oplossing voor onze chauffeurs waren gebruiksvriendelijkheid, flexibiliteit en het zelf kunnen beheren voor Patrans heel belangrijk. De keuze is gevallen op de Logistics.ONE software van Aventeon. Men kan nu voor elke klant een aparte workflow inrichten: plaatsing, retourname, interne verplaatsing en serviceverlening (onderhoud/herstelling).


 
 
lees meerterug

Koffiepauze - 15.10u - 15.40u

Ideale gelegenheid om bij het nuttigen van een gebakje of dessertglaasje te netwerken.
lees meerterug

Parallelle sessies - 15.40u - 16.20u

Room 1 – Digitalisation and Artificial Intelligence

Room 1 – Digitalisation and Artificial Intelligence

CASE Colruyt Group
Het leven na de barcode, hoe we AI gebruiken om automatisch producten te herkennen

Gino Vaes, Innovation Officer – Colruyt Group


Artificiële Intelligentie zal steeds meer impact hebben op de retailer van de toekomst. Het potentieel van op AI-gebaseerde beeldherkenning is de laatste jaren enorm toegenomen. Tijdens zijn uiteenzetting geef Gino Vaes ons een kijkje achter de schermen van deze technologie en legt hij ons uit hoe de inzet ervan de dagelijkse activiteiten van de Colruyt Group naar een hoger niveau kan tillen. Hij zoomt in op het kassasysteem, dat op basis van computervisie groenten en fruit automatisch verwerkt bij het uitchecken in de winkel. De betrouwbaarheid is live bewezen. Daarnaast heeft hij aandacht voor andere innovaties waaraan de Colruyt Groep heeft gewerkt en belicht hij hoe de supermarkt van de toekomst ons van dienst zal zijn.
lees meerterug
Room 2 – Innovative Forecasting & Planning optimisation

Room 2 – Innovative Forecasting & Planning optimisation

CASE Lamb Weston/Meijer
Reaching a One Number Consensus Forecasting Process at Lamb Weston/Meijer

Walco Verbiest, Customer Supply Manager – Lamb Weston/Meijer


In het verleden had Lamb Weston/Meijer veel moeite met de verschillende vraagvoorspellingen die vanuit de details (product-klant-locatie) en vanaf hoog niveau (verkoopregio – producthiërarchie) werden gemaakt. De twee afzonderlijke voorspellingen konden erg verschillend zijn en dat leidde tot verwarring. Daarom hebben werd besloten naar een ‘one consensus demand’ cijfer te gaan dat door de hele organisatie kan worden gebruikt. Tijdens deze sessie vertelt Walco Verbiest hoe het bedrijf dat heeft aangepakt, welke systemen het daarbij gebruikt en of de problemen nu zijn opgelost.
lees meerterug
Room 3 –  The S&OP journey

Room 3 – The S&OP journey

CASE Huntsman Polyurethanes
Balancing the Supply Chain Triangle through improved Sales & Operations Planning


Mike Fowles, Supply Chain Director - Huntsman
 
  • The Huntsman Polyurethanes Supply Chain: bringing chemistry to life;
  • Key challenges in the Supply Chain Triangle: balancing regional and global demand and supply;
  • Improving balance in the triangle through regional and global Sales & Operations Planning;
  • Impact and value generation;
  • Current and future challenges.
lees meerterug
Room 4 – Innovative Digital Transformation

Room 4 – Innovative Digital Transformation

CASE Mazda Motor Corp.
Klaar voor de volgende Supply Chain Management distruptie


Geert Van Hove, Senior Manager Parts Supply & Logistics - Mazda Motor Logistics Europe

Mazda Motor Corporation viert dit jaar haar 100-jarig bestaan. Tijdens deze periode ging het bedrijf door heel wat supply chain transformaties. Supply Chain Management evolueerde van relatief simpele, maar arbeidsintensieve processen tot het orchestreren van buitengewoon complexe globale netwerken. Als oorzaak van disruptie wordt vaak de opkomst van nieuwe technologieën aangehaald hoewel disruptie meestal komt uit andere hoeken. Hoe Mazda zich klaarmaakt voor de toekomst, denk o.a. aan de elektrische wagens, in een nooit zo snel veranderende wereld waarbij de impact van alles nog nooit zo groot was verneemt u tijdens deze uiteenzetting van Geert Van Hove.
 
lees meerterug
Room 5 – Innovative Warehouse Management

Room 5 – Innovative Warehouse Management

CASE Udea
Smart Warehousing maakt ambitieuze groei van Udea mogelijk

Elske van Hoeckel-Smid, Business IT Process Manager – Udea


Udea is de biologische groothandel achter onder andere de Ekoplaza supermarkten. In haar presentatie geeft Elske van Hoeckel inzicht in de strategische redenen waarom werd geïnvesteerd in een nieuw distributiecentrum waar Smart Warehousing centraal staat.
Door een optimale mechanisatie en het implementeren van een WMS ontstaat er een omnichannel distributiecentrum, waarmee zowel winkelbelevering van de supermarktketen Ekoplaza als e-commerce orders voor consumenten worden verwerkt. Het nieuwe distributiecentrum zorgt voor verbeterde prestaties en draagt bij aan een verhoogde klantenservice. Tijdens de presentatie komen de belangrijkste succesfactoren voor een succesvol project aan bod.
lees meerterug
Room 6 - Innovative transport related Supply Chain Solutions

Room 6 - Innovative transport related Supply Chain Solutions

CASE Albert Heijn
Data driven transport unlocks inbound & last mile potential
 
Daniel Fritschy, Project manager Distributie & Transport - Albert Heijn
 
Anderhalf jaar geleden startte Albert Heijn met het data driven transport programma. Binnen de zes maanden werden de eerste vruchten geplukt in het outbound of last-mile transport van de regionale DC’s naar de winkels. Daniel Fritschy, project manager distributie & transport, vertelt hoe dit intussen verder is uitgerold naar inbound transport en hoe Conundra’s transportoptimalisatiesoftware OptiFlow bewees dat kostenverlaging, fill rate verbetering en een kortere proces leadtime hand in hand kunnen gaan.
 
lees meerterug
Room 7 - Innovative transport related Supply Chain Solutions

Room 7 - Innovative transport related Supply Chain Solutions

Logistieke platformen en hun impact op logistieke contracten
Prof. Wouter Verheyen, onderzoeksprofessor UAntwerpen

De deel- en platformeconomie, de automatische voertuigen, allemaal innovatieve evoluties die juridische risico’s met zich meebrengen. Bij conflicten en ongevallen kunnen de financiële implicaties enorm zijn. Veel verladers en platformen beseffen niet dat ze zich op glad ijs begeven als het op aansprakelijkheid aankomt. Tijdens zijn uiteenzetting wijst professor Verheyen de valkuilen aan.
 
lees meerterug

Afsluitende keynote - 16.20u - 17.00u

Managing Transitions with the Six Batteries of Change
Kurt Verweire, Associate Professor of Strategy Vlerick Business School

In today’s fast-paced, uncertain world, organisations need to adapt quickly to survive. Despite the abundance of books and advice, companies still struggle with this topic. There are various models that set out a process or series of steps to follow to achieve successful change. But change is increasingly continuous and then it’s hard to identify a start and end point. Which means seeing change as a purely top-down, sequential process can be dangerous.

In this session, Kurt Verweire proposes a new change model, called the Six Batteries of Change. The starting point of the change model is that effective change is all about managing energy. Each organisation has a level of energy – and when you generate enough energy, you can use it to make lasting change happen. But if your energy reserves are running low, your change efforts will quickly fizzle out. The new model for change sets out which aspects of business generate energy for change and outlines how you can use it to make lasting, effective change happen in your organisation.
lees meerterug

Receptie voor alle aanwezigen van 17.00u - 18.00u

X