Hoe retailers een groenere Black Friday kunnen leveren

(Advertorial) Welke stappen moeten er worden gezet in de richting van een duurzame scheepvaart in november en daarna.

Dit jaar, op 25 november, zullen detailhandelszaken, online marktplaatsen en e-commerce bedrijven consumenten opnieuw een verscheidenheid aan aanbiedingen met korting aanbieden. Tien jaar geleden was Black Friday een winkelevenement dat verband hield met de Thanksgiving-vakantie. Het werd grotendeels genegeerd buiten Noord-Amerika. Vandaag de dag is het een van de grootste winkeldagen van het jaar. In 2021 was ongeveer 78% van de internetzoekopdrachten met betrekking tot Black Friday afkomstig van buiten de Verenigde Staten (US).[1]
 
Maar naarmate de dag in populariteit is gegroeid, heeft zij steeds meer kritiek gekregen. Campagnevoerders hebben er al snel op gewezen dat een toename van het winkelen kan overeenkomen met een toename van het afval. En gezien de extra productie, de reis naar de winkel en de thuisbezorging is Black Friday onvermijdelijk beschuldigd van een stijging van de uitstoot.
 
Nu meer dan ooit moeten detailhandelaren en e-commerce-bedrijven de milieu-impact van hun verkopen tot een minimum beperken. Uit onderzoek blijkt dat 60% van de mondiale consumenten de duurzaamheid van een bedrijf in overweging neemt bij het nemen van een aankoopbeslissing.[2] Aangezien consumenten meer verwachten van de mensen waar ze van kopen, zullen ze waarschijnlijk ook bedrijven belonen voor de stappen die ze nemen.
 
Als onderdeel van hun inspanningen om Black Friday groener te maken, moeten bedrijven overwegen hoe ze de levering van hun producten zo duurzaam mogelijk kunnen maken. Toch zal ongeveer 77% van het geld dat aan de dag wordt besteed waarschijnlijk door online aankopen worden geproduceerd.[3]       
 
nShift heeft zojuist een gids ontwikkeld om u te helpen met meerdere opties die u zou kunnen hebben als u nadenkt over het groener maken van Black Friday. In deze gids wordt onderzocht hoe bedrijven duurzamere leveringsopties kunnen creëren en met hun klanten kunnen samenwerken om de uitstoot te verminderen. Het toont aan dat de toegang tot de juiste dragers en reële gegevens over de huidige emissies kan helpen een 'groenere vrijdag'-ervaring te creëren die de planeet ten goede komt en bedrijven helpt een voorsprong op de concurrentie te behouden.
 
Bezoek onze website via deze link en download de volledige PDF-gids - Hoe retailers een groenere Zwarte Vrijdag kunnen leveren  - Geniet van het lezen!

Recente nieuwsberichten

Still vertaalt ARIBIC-onderzoekresultaten naar digitale toepassingen voor intralogistiek

Recent werd het onderzoeksproject ARIBIC (Artificial Intelligence-Based Indoor Cartography) afgerond. Daarbij werden gegevens automatisch verzameld en gebruikt voor een live digital twin van een magazijn. Still, leverancier van intralogistieke oplossingen, trad daarbij op als projectleider en gaat de resultaten van het project nu vertalen naar marktklare producten.

Voorkom energieverliezen op de laadkaai

(Advertorial) Duurzaamheid staat tegenwoordig centraal bij de meeste bedrijven. Managers hebben niet alleen een morele verantwoordelijkheid, maar staan ook onder druk om hun CO2-uitstoot te minimaliseren en het energieverbruik terug te dringen.

Kuehne+Nagel breidt spare parts logistiek voor BMW uit

Als een belangrijke logistiek dienstverlener voor de auto-industrie beheert Kuehne+Nagel momenteel een 170.000m² groot centrum voor de verwerking en levering van auto-onderdelen in het Duitse Wallersdorf.

Nieuwe tarieven voor kilometerheffing vanaf 1 juli 2024

Vanaf maandag 1 juli 2024 gelden in Vlaanderen en Brussel nieuwe tarieven voor de kilometerheffing. Het gaat om een indexaanpassing.

Righi Elettroservizi tackelt leveringsproblemen met AutoStore van Dematic

Dematic heeft de levering en installatie voltooid van een AutoStore-systeem voor Righi Elettroservizi SpA, een Italiaanse onderneming actief op het vlak van industriële automatisering, systeemintegratie en informatietechnologie.

Sonepar schakelt opnieuw Knapp in voor magazijnautomatisering

Sonepar is een toonaangevende groothandel in elektrische apparaten en componenten voor professionals zoals elektriciens. Het bedrijf beschikt over 2.400 vestigingen in 40 landen en heeft ongeveer 45.000 medewerkers in dienst. Om de verwerking van kleine onderdelen in zijn bestaande magazijn in Holzwickede bij Dortmund te automatiseren, heeft de groothandel zijn jarenlange partner Knapp de opdracht gegeven een automatiseringsoplossing te implementeren. Die oplossing zal bestaan uit shuttle-technologie, ergonomische goederen-naar-persoon werkstations en de KiSoft software-oplossing van Knapp. Met de oplossing kan Sonepar niet alleen de handling van kleine onderdelen automatiseren, ook kan de bezorgservice worden uitgebreid.

Hardis Group opent vestiging in Italië

Hardis Group, de Franse ontwikkelaar en leverancier van de logistieke software suite Reflex en dienstverlener/aanbieder van de CRM-oplossingen van Salesforce via zijn dochteronderneming Cloudity, heeft een meerderheidsbelang verworven in Hardis Italia. Dat bedrijf is opgericht in 1995 en was jarenlang integratiepartner voor het logistieke softwaresysteem Reflex. De deal sluit aan bij de internationale groeistrategie van Hardis Group en resulteert in de oprichting van een nieuwe Italiaanse vestiging in Milaan. Het nieuws volgt op eerdere vergelijkbare stappen in Spanje (2017), Nederland (2018) en Polen (2021).

Ravas stelt handpallettruck en mobiele weegtechnologie voor

Ravas, aanbieder van mobiele weegoplossingen, lanceert twee nieuwe producten die het logistieke proces moeten helpen optimaliseren: de handpallettruck Ravas iPT Essential en de Weigh in Motion technologie.

TD Synnex Datech brengt digital twin oplossingen van Unity naar Europa

Datech, de design software business van TD Synnex, en Unity, een platform van tools voor bouwers van o.a. realtime games en apps, hebben een partnership gesloten. Concreet zal Datech naast zijn bestaande Unity-aanbod in Azië Pacific en Japan voortaan ook Unity Pro en Unity Industry aanbieden in Noord-Amerika en Europa.

Takeda verbetert wereldwijde bevoorrading dankzij nieuw magazijn in België

Biofarmaceutisch bedrijf Takeda, met hoofdkantoor in Japan, doet onderzoek naar en levert behandelingen voor o.a. gastro-intestinale en ontstekingsziekten, zeldzame ziekten, plasma-afgeleide therapieën, oncologie, neurowetenschappen en vaccins. In zijn vestiging in Lessines (Henegouwen) telt de onderneming meer dan 1.200 medewerkers die zich toeleggen op het tijdig aanleveren van hoogwaardige producten aan meer dan 250.000 patiënten per jaar in 80 landen en regio’s. Om patiënten wereldwijd beter van dienst te kunnen zijn, opende Takeda in Lessines één centraal logistiek gebouw voor zijn bevoorradingsactiviteiten.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.