Lees Ook

De kracht van connected planning

Anaplan wint terrein in de Benelux

De kracht van connected planning
Van oorsprong is Anaplan een Amerikaanse softwareleverancier, met hoofdkantoor in San Francisco. Een viertal jaar geleden werd zijn Enterprise Performance Management software ook in onze contreien geïntroduceerd. Met succes, want zeker grotere bedrijven blijken de toegevoegde waarde van dit platform in de cloud te waarderen. Vooral het feit dat de planningssoftware een brug weet te slaan tussen supply chain, sales en finance vormt een belangrijke troef. Een gesprek met Marco Van Oosterhout, managing director Benelux, en Tony Player, domain principal Supply Chain Planning, over de oplossing en het belang van verbonden planningsprocessen binnen de organisatie.

Voor de introductie van Anaplan in de Benelux hebben de Nederlander Marco Van Oosterhout en de Belg Marc Deprez gezorgd. “Ik heb tussen 2004 en 2008 de grote consolidatieslag in de markt meegemaakt. Met name de grote drie - IBM, Oracle en SAP - hebben in die periode diverse kleinere spelers op het vlak van planning en performance management overgenomen", vertelt Marco Van Oosterhout.  “Na die overnames lag de nadruk vooral op de integratie van die oplossingen in het grotere geheel. De aandacht voor innovatie ging wat verloren, terwijl die broodnodig is in een snel evoluerende markt. Daarop heb ik samen met Marc Deprez – met eveneens een ruime ervaring op het terrein – de markt gescreend, op zoek naar innovatieve oplossingen die bedrijven adequaat konden helpen bij hun planningsvraagstukken. Zo zijn we bij Anaplan terechtgekomen.”

"Al snel na de introductie van Anaplan op de Benelux-markt in 2013 bleek dat er veel behoefte was aan een Connected Planning Platform. Vier jaar verder hebben intussen een behoorlijk aantal gerenommeerde bedrijven voor de oplossing gekozen en is Anaplan ook in de Benelux een gevestigde speler geworden", zegt Marco Van Oosterhout. 
Lees Ook
X