Grandeco Wallfashion Group

Een digitaal platform voor klanten en medewerkers

Grandeco Wallfashion Group verkocht in 2017 meer dan 11 miljoen rollen wandbekleding in een 80-tal landen, via een uitgebreid netwerk van distributeurs.

Platform voor klant én medewerker

De Grandeco Wallfashion Group verkoopt muurdecoratie via distributeurs en speciaalzaken. Dit in een wereldwijde context. Het bedrijf was op zoek naar een platform dat kan evolueren naar de one-stop-shop voor alle informatie die hun klanten nodig hebben om hun producten op een goede manier in de markt te zetten. Een volwaardig klantenplatform, dus.

We werkten een digitale strategie uit waarbij we eerst keken naar de specifieke pijnpunten van het bedrijf. De complexiteit van het assortiment en prijsberekening, gekoppeld met een internationaal netwerk van distributeurs die elk toegang hadden tot een deel van de collectie, bleek productiviteit en efficiëntie in de weg te staan.

Service voor de winkelier

Geen enkele winkelier heeft toegang tot de hele collectie. Wou Grandeco online bestellingen mogelijk maken, dan moest elke retailer enkel de collecties kunnen bestellen waar hij toegang tot had.
Als een winkelier inlogt heeft hij enkel toegang tot de collecties die hij kan verkopen. Als hij dan een bestelling plaatst krijgt hij informatie die hij eerder enkel op de bevestiging of factuur zag. Die prijsberekening is uitzonderlijk complex, maar de klanten krijgen een helder en transparant overzicht van hun uiteindelijke bestelling.

Om alle data zo reëel en up-to-date mogelijk te houden blijft het platform in contact met het ERP-systeem, zodat de informatie die de klant ziet accuraat is.
Verder heeft de klant altijd overzicht op zijn bestelgeschiedenis.

“Met dit platform reiken we onze klanten alle tools aan om onze producten te ontdekken, bestellen en verder door te verkopen.”
- Katrien Van Hecke Marketing Manager

2019514104117984_grandeco-ii.jpg

Service voor Grandeco

Het platform is ook beschikbaar voor werknemers van Grandeco. Sales reps en binnendienstmedewerkers kunnen bestellingen zo gemakkelijk digitaal loggen, wat betekent dat hun tijd productiever wordt ingezet. Ze kunnen ook makkelijk klantspecifieke informatie zien. Dat betekent dat ze op afstand inzicht hebben in voorraad en specificaties.

Ook vragen van klanten komen, omdat ze ingelogd zijn, meteen bij de specifieke klantverantwoordelijke terecht. Dat betekent dat medewerkers van Grandeco met de klant mee kunnen kijken om hen door het proces te begeleiden.

Succesfactoren

Het bedrijf wou het project demonstreren op de Heimtex-beurs in Duitsland, wat betekende dat Natch ongeveer 9 maanden van ontwerp tot uitrol had. Een strakke deadline, maar door een intensieve samenwerking met Grandeco wel haalbaar.

Het succes van de operatie hing namelijk af van het partnerschap tussen de sleutelverantwoordelijken binnen Natch en Grandeco.
Door eerst de tijd te nemen een grondige digitale strategie uit te werken en heel wat bereidheid onder de medewerkers van Grandeco zijn de eerste resultaten van het project alvast veelbelovend.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.