De
Stafa Group, opgericht in 1977, is een belangrijke speler in de markt van bevestigingsmaterialen. Als voorraadhoudend importeur met circa 25.000 artikelen op voorraad beheren en verpakken zij ook de voorraden voor diverse klanten.
Vanuit Maarheeze levert Stafa haar producten en diensten aan klanten in 48 landen. Veel van deze materialen worden uit diverse landen geïmporteerd en hier gedistribueerd of herverpakt. Als groeiend handelsbedrijf ervaren zij dat bij groei van de onderneming het bestaande of een
standaard ERP-systeem de inkoopprocessen niet langer goed ondersteunt. Daarom gingen zij op zoek naar voorraadoptimalisatiesoftware die hen kon helpen de inkoop en logistieke processen beter te stroomlijnen en te optimaliseren.
Strategische supply chain
Automatisering is niet meer weg te denken bij het verhogen van de efficiency van de moderne supplychain. Supplychain management gaat allang niet meer alleen om het verplaatsen van goederen alleen. Het omvat ook alle data en data gerelateerde systemen die bij dit proces een rol spelen. De data die verzameld wordt kan gebruikt worden bij het optimaliseren van processen op andere afdelingen. Goed supply chain management levert bij innovatieve bedrijven als Stafa dus een belangrijke bijdrage aan het versterken van de concurrentiepositie.