Wat zijn de uitdagingen voor magazijnen, distributiecentra en 3PL's als het gaat om de groei van hun bedrijf?
- Onvolledige zendingen of verkeerde zendingen: zendingen die naar de verkeerde locatie, met de verkeerde hoeveelheid of met het verkeerde product worden verzonden, kosten tijd, geld en het vertrouwen en de loyaliteit van de klant. De verzendkosten worden met vijf vermenigvuldigd bij het opnieuw verzenden en versnellen van laattijdige items.
- Gebrek aan geschoolde arbeiders en automatisering: De vraag naar geschoolde magazijnmedewerkers is zes keer groter dan het aanbod. Een deel van deze arbeid zit vast in inefficiënte handmatige processen, zoals het invoeren van gegevens en het scannen van streepjescodes. Door processen te automatiseren, komt er tijd vrij voor versnellen van orderafhandeling en verzending. Terwijl tegelijkertijd ook de arbeidsbehoefte wordt verminderd door de activiteiten te stroomlijnen.
- Onbetrouwbare gegevens en inefficiënte processen: Zowel handmatige gegevensinvoer als het scannen van barcodes zijn langzame, foutgevoelige processen. Deze vertraging in de beschikbaarheid van gegevens leidt tot een gebrek aan inzicht in de status van zendingen, wat kan leiden tot nog meer trage, onnauwkeurige handmatige processen in de toekomst.
Dus, hoe kunnen bedrijven die in de toeleveringsketen opereren hun bedrijf laten groeien, terwijl ze hun activiteiten sneller, goedkoper, met 100% transparantie en tot 99% nauwkeurigheid kunnen uitvoeren? RAIN RFID kan helpen in verschillende stadia van het verzendtraject. Bijvoorbeeld zoals hoe
Roba Metals hun voorraadgegevens in realtime beschikbaar heeft gemaakt.
Wilt u ook RAIN RFID toevoegen aan uw verzendstrategie of heeft u andere vragen over RAIN RFID?
Neem dan contact met ons op.
Download hier de infographic / white paper in PDF voor meer uitleg!