Lees Ook

Hoe meer data, hoe beter je beslissingen

De toekomst van Waitrose schuilt in technologische innovatie

Hoe meer data, hoe beter je beslissingen
De grote Britse kruideniersketen Waitrose & Partners spijst zijn logistieke werking met datagedreven supply chain-beslissingen. Jon Mayes, Trading Grocery DevOps manager bij Waitrose, licht toe hoe de coronapandemie alles in een stroomversnelling heeft gebracht en hoe het bedrijf de toekomst wil en zal blijven benaderen.
 
Waitrose & Partners maakt al sinds 1937 deel uit van warenhuisketen John Lewis & Partners, het grootste bedrijf in mede-eigendom van het Verenigd Koninkrijk. Londenaar John Lewis begon in 1864 een kruidenierszaak in het hart van zijn stad. Ruim anderhalve eeuw later is dat bescheiden winkeltje uitgegroeid tot een groep die in heel Groot-Brittannië actief is met 80.000 medewerkers en partners. Waitrose & Partners is de kruideniersafdeling van John Lewis & Partners. Waitrose telt 330 zaken over heel Engeland, Schotland, Wales en de Kanaaleilanden. De winkels staan voor een mix van ‘convenience stores’ en grotere supermarkten. Daarnaast is er een b2b-markt die over de hele wereld actief is. Waitrose verzendt naar meer dan vijftien regio’s in de wereld, waaronder een reeks winkels in het Midden-Oosten. De keten verkoopt daarbij een brede waaier aan producten, zowel onder het eigen merklabel als onder de merknamen van leveranciers. 
 Onderwerp: Digital Business 
Lees Ook
X