Toyota Material Handling Belgium

Toyota Material Handling Belgium is leverancier van heftrucks en magazijntrucks en beschikt over het ruimste gamma dat op de markt is terug te vinden. Naast onze transportoplossingen bieden wij ook geautomatiseerde trucks aan, samen met stellingen en shuttlesystemen. Naast het afleveren van kwalitatief hoogwaardige producten, hecht Toyota Material Handling Belgium ook enorm veel belang aan dienstverlening. Er staan namelijk maar liefst 120 mobiele servicetechniekers ten dienste van ons cliënteel.

Informatie

Adres

Schoondonkweg, 1
2830 Willebroek
België

Contact info

Toyota Material Handling Belgium
Chris Coens

Categorie

Loading & Unloading Systems (Warehouse Equipment)
Warehouse Equipment Integrators (Warehouse Equipment)
Intern Transport Forklifts / AGV's (Warehouse Equipment)

Gerelateerde artikels

Kuehne + Nagel Logistics gebruikt I_Site Explorer als hulpmiddel bij het beheer van zijn vloot

Kuehne + Nagel Logistics, een van de grootste logistieke dienstverleners ter wereld, gebruikt al jarenlang I_Site Explorer. Het vlootbeheersysteem van Toyota verschaft het bedrijf veel gegevens om te analyseren en mogelijkheden om zijn werkzaamheden te verbeteren.

Rendapart kiest voor semi geautomatiseerde shuttle installatie van Toyota Material Handling

Rendapart NV is de overkoepelende organisatie voor 2 afdelingen, beiden gespecialiseerd in organische en organo- minerale meststoffen. Rendapart is ook in onze buurlanden actief, een uitbreiding was dus noodzakelijk!

Beneo kiest voor shuttle installatie van Toyota Material Handling

De vraag naar rijstzetmeel en rijstbloem is de laatste jaren enorm aan het toenemen. Een uitbreiding van Beneo's magazijnen was dus noodzakelijk.

Antwerp Euroterminal maakt gebruik van mobiel tankstation voor bevoorrading van waterstoftruck

Vlaanderen heeft de ambitie om Europese koploper te worden in de waterstoftechnologie. Een belangrijk aspect hierbij is de verdere implementatie en uitrol van een doordachte waterstof(tank)structuur. Het VIL-project Hydrolog toont aan hoe het overschakelen naar waterstof voor elektrisch zwaar transportmaterieel in de logistieke sector een haalbare kaart wordt.

Almaar door vol vermogen

Elektrisch rijden is in het magazijn al langer de norm. Om dat in de toekomst nog duurzamer te doen, biedt waterstof een interessante piste. Still troonde ons mee naar de Volvo-site in Oostakker, waar het bedrijf meewerkte aan een testproject met een vorkheftruck op waterstof.

Markt van heftrucks en magazijntrucks blijft boomen

Wie dacht dat in 2016 de verkoop van heftrucks en magazijntoestellen de absolute top had bereikt, zat ernaast. De cijfers die beroepsfederatie Sigma net voor de zomer presenteerde, spreken boekdelen. In 2017 groeide de totale markt van de heftrucks met maar liefst 32,8%, de markt van de magazijntrucks deed het 9,6% beter dan in 2016.

Gerelateerd nieuws

Toyota Material Handling introduceert meelooptruck met lithium-ion accu

Met de nieuwe BT Levio LWI160 elektrische pallettruck gaat Toyota Material Handling er prat op de eerste meelooptruck op de markt te brengen die ontworpen is rond een modulaire lithium-ion accu. Dat maakt de truck niet alleen compact, licht en energiezuinig, maar verlegt volgens de fabrikant ook de normen in de sector.

Toyota Material Handling Europe benoemt Ernesto Domínguez tot nieuwe president en CEO

Op 1 april 2020 begint Ernesto Domínguez in zijn nieuwe functie van president en CEO van Toyota Material Handling Europe. Ernesto Domínguez, geboren in 1966 in het Spaanse Tarragona, trad in 2000 als managing director bij Toyota Material Handling Spanje (voorheen BT España) in dienst.

Toyota Material Handling huldigt nieuw hoofdkantoor in Willebroek in

Toyota Material Handling Belgium en het Europese hoofdkantoor Sales & Marketing van de producent zijn voortaan onder één dak verenigd. Het nieuwe gebouw met een bruikbare oppervlakte van 12.562m² in het bedrijventerrein Park De Hulst in Willebroek werd deze week officieel ingehuldigd door het management van Toyota Material Handling Belgium en Europe.

Sluyter Logistics schakelt over op lithium-ion batterijen met Toyota

Het Nederlandse Sluyter Logistics is recent begonnen met het vervangen van zijn pallettrucks met loodzuur batterijen door de variant met duurzame lithium-ion batterijen en smart technologie. Daarvoor werkt de logistiek dienstverlener samen met Toyota Material Handling, dat zijn eigen lithium-ion batterijen ontwikkelde.

Toyota Material Handling start waterstofproject ‘Milkrun’

Samen met vijf andere partijen heeft Toyota Material Handling een samenwerkingsakkoord getekend waarbij de haalbaarheid zal worden onderzocht van de zogenaamde ‘Milkrun’, een bezorgservice van waterstof voor intern en extern transport in de regio Ede (NL).

Toyota presenteert de nieuwe Traigo 80 elektrische heftruck voor zware toepassingen

Met het nieuwe gamma zware 80-volt trucks wil Toyota Material Handling een volwaardig alternatief bieden voor trucks met een contragewicht en een verbrandingsmotor. Het Traigo 80 gamma vervangt de huidige Traigo HT serie en bestaat uit modellen van 6, 7 en 8 ton, waarvan het laatste nu ook verkrijgbaar is met het lastzwaartepunt op 900 mm.

Nieuw hoofdkantoor voor Toyota Material Handling

Tegen het eind van dit jaar wil Toyota Material Handling zijn intrek nemen in een nieuw kantoorgebouw op bedrijventerrein Park De Hulst in Willebroek. Op een 20.500m² groot terrein van MG Real Estate is intussen met de bouwwerken gestart. De bedoeling is op de nieuwe locatie het Belgische hoofdkantoor en het Europese kantoor Sales & Marketing onder te brengen.

FrieslandCampina zet Toyota-trucks in bij nieuw distributiecentrum

FrieslandCampina gaat de op- en overslag van zuivelproducten uit de productielocaties in Beilen en Meppel (NL) concentreren. Daarvoor wordt op een perceel van 70.000m2 in Meppel een gloednieuw distributiecentrum gebouwd. Met 31.000m2 en een maximale afzethoogte van 12,5 meter biedt het dc weldra onderdak aan bijna 44.000 pallets.

Toyota bouwt verder op ‘slimme trucks’ systeem

Tien jaar geleden al introduceerde Toyota het telematicaplatform I_Site en riep daarmee het concept van een slimme truck in het leven, die prestatiegegevens en activiteitsniveaus registreert en een effectief beheer van truckwerkzaamheden mogelijk maakt.

Toyota komt met nieuwe reeks geautomatiseerde trucks

Toyota Material Handling brengt een nieuwe reeks geautomatiseerde magazijntrucks op de Europese markt. De trucks passen bij Toyota’s lean methode en zijn ontworpen om repetitieve palletbehandeling te automatiseren. De nieuwe Autopilot-serie omvat elektrische pallettrucks (LAE250), stapelaars (SAE160), reachtrucks (RAE160-250), stapelaars met tegengewicht (OAE120CB) en zware trekkers (TAE500) voor alle gangbare toepassingen: pallettransport, blokstapelen, opslag op grote hoogte en trekken.

Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.